El confinament derivat de la pandèmia de la Covid-19 va irrompre al dia a dia dels centres educatius i de les famílies. D’aquella experiència va néixer un projecte que els alumnes de tercer de l’escola Vedruna de Ripoll van iniciar el primer trimestre d’aquest curs i que els ha fet merèixer un dels premis Baldiri Reixac en la categoria Experiències. Ariadna Delgado, mestra de tercer, explica que sorgeix en el moment que buscaven com treballar els sentiments que van viure els infants durant el confinament, un projecte transversal que han anomenat “Emociona’t”. Durant el confinament “vam treballar l’art vinculat a les diferents matèries”, recorda la mestra, des de la llengua fins a les matemàtiques. A partir d’aquí van parlar amb el Museu Etnogràfic de Ripoll, amb qui han portat a terme altres col·laboracions, que els van explicar com funciona el museu, els objectes que hi tenen. La responsable els va ensenyar també com es porta a terme una exposició i a partir d’aquí va continuar el treball dels alumnes, que van crear la seva pròpia exposició oberta al públic, que van visitar 360 persones. Des del museu els van dir que tota exposició narra una història i els alumnes també han narrat la seva, a través de compartir sentiments i emocions que els va generar aquella situació.
Segons Delgado, els Baldiri Reixac els van valorar que el projecte tingués en compte l’art i la pandèmia. La mestra assegura que els 27 alumnes que han desenvolupat la iniciativa estan molt contents i il·lusionats, “no s’ho esperaven”. Ara el guardó, que van recollir aquest diumenge a l’Espluga de Francolí, estarà penjat al passadís amb els altres premis Baldiri Reixac que ha guanyat l’escola Vedruna.