El punt final de la temporada d’esquí també ha significat la fi del trajecte del tren blanc, el comboi que els caps de setmana i festius uneix l’àrea metropolitana de Barcelona amb les estacions de Vall de Núria –a Ribes de Freser– i la Molina a través d’un servei de pujada cap al Pirineu a primera hora del matí i un altre de tornada poc després de tancar les pistes a mitja tarda. Segons dades facilitades per Renfe, durant aquesta campanya –que va començar el cap de setmana del 18 de desembre i s’ha allargat durant quatre mesos–, 4.200 persones van escollir aquesta opció de transport públic per desplaçar-se fins a la zona de Ribes, la Molina i Puigcerdà. Les dades recollides també mostren que 3.900 persones van utilitzar el tren per anar fins a Barcelona. La suma dels trajectes d’anada i tornada és de 8.100 passatgers. La xifra queda lluny de les últimes dades d’utilització del servei que havia facilitat Renfe abans de la pandèmia. El desembre del 2019 s’apuntava que durant la campanya d’hivern 2018/19 el tren blanc havia traslladat uns 20.000 viatgers, confirmant una tendència a l’alça en els últims anys.
La frenada en l’activitat a les pistes d’esquí que va suposar l’arribada de la pandèmia el març del 2020 així com les obres al túnel de Toses que van tallar la circulació de l’R3 fins a Puigcerdà durant molts mesos van provocar que, en un primer moment, el tren blanc desaparegués. El crit d’alerta va arribar des del grup Perquè no ens fotin el tren, i va ser gràcies a la seva reivindicació que l’oferta de transport públic per anar a les pistes d’esquí es va recuperar el desembre passat.