Elisenda Carrera serà la candidata d’Aliança Catalana a Vic a les eleccions municipals del mes de maig. Així s’ha fet públic aquest matí, en un acte de presentació a la biblioteca Pilarín Bayés.
El nom no és cap sorpresa. Tot i que Carrera s’ha passat els últims mesos defugint el tema públicament, el seu nom sonava per Aliança des de l’hivern i pel maig va esclatar la crisi amb Ara Vic-Pacte Local.
Des de llavors ha continuat al plenari vigatà com a regidora no adscrita, a més de quedar fora de l’equip de govern que conformen Junts i les seves antigues sigles.
Amb el nom de Carrera, a hores d’ara hi ha confirmats sis caps de llista a Vic de cara a les eleccions municipals del mes de maig. L’alcalde, Albert Castells, repetirà per Junts.
De l’actual consistori, també es tornaran a presentar Josep Pou (PSC), Xavier Farrés (Ara Vic-Pacte Local) i Josep Anglada (SOMI). ERC recupera l’exregidor Joan Ballana, mentre que Comuns i CUP encara no s’han pronunciat.
Pau Ferran, diputat i president del PP a Osona, serà l’alcaldable dels Populars. També es dona per fet que hi haurà llista de Vox.
Abans de la presentació de Carrera, entitats antifeixistes i d’esquerres han dut a terme una protesta a la mateixa biblioteca Pilarín Bayés. Una trentena també van recriminar al consistori a finals de la setmana passada que se cedís un espai públic a la formació liderada per Sílvia Orriols, que no ha pogut assistir a l’acte després de patir un accident domèstic.