Els botiguers del centre de Vic estudien reclamar a les companyies de telefonia i als bancs els perjudicis que els està ocasionant els problemes que des de fa uns dies tenen per cobrar amb targeta de crèdit amb alguns datàfons. No tenen cobertura amb els aparells que van amb targeta SIM i sovint han de sortir al carrer per poder fer els cobraments, amb les conseqüents cues i queixes en uns dies de l’any, la campanya de Nadal, on es concentren el major nombre de vendes. El gerent de Vic Comerç, Roger Noguer, assegura que els està ocasionant “problemes importants”, que intenten solucionar contra rellotge amb les entitats bancàries. Els datàfons que ara porten problemes, explica Noguer, utilitzen tecnologia 2G, que és obsoleta, però funcionaven fins fa pocs dies. Afecta les principals companyies de telefonia. Noguer explica l’escena viscuda d’un comerciant d’un establiment situat al mig del carrer dels Argenters que havia d’anar fins a plaça, a l’altura del Merma, amb el datàfon i la targeta per aconseguir cobertura per cobrar fa uns dies amb totes les botigues plenes. No hi ha problemes en canvi amb els datàfons que van amb wifi.
Per la coincidència amb el temps, alguns botiguers donen la culpa al desmantellament, dijous 19 de desembre, de l’antena del carrer Sant Fidel, que ha obligat les companyies a reubicar les antenes en tres ubicacions: a l’edifici dels jutjats, a l’església de la Pietat i als habitatges socials del carrer Indústria. Tècnics de l’Ajuntament de Vic neguen, però, que hi hagi cap relació entre un fet i l’altre, i asseguren que quan dijous es va desmantellar l’antena ja feia dies que les companyies telefòniques havien reubicat les seves antenes en altres ubicacions i havien apagat les del carrer Sant Fidel. Des de l’Ajuntament recorden que l’operatiu per desmuntar l’antena va començar dijous de la setmana passada però se’n va ajornar una part per després de festes precisament per no perjudicar l’activitat comercial amb el trànsit de camions i grues.
L’allau de queixes dels comerciants també ha col·lapsat les entitats bancàries, que no han pogut reemplaçar tots els datàfons obsolets per uns altres d’una tecnologia més actualitzada. Des de Vic Comerç s’ha demanat celeritat a les principals entitats bancàries perquè els efectes per al comerç siguin els mínims possibles.