La UiER, conjuntament amb el Consell Comarcal i cinc ajuntaments de la zona (Camprodon, Sant Joan de les Abadesses, Ripoll, Campdevànol i Ribes de Freser), ha engegat un pla de dinamització comercial. La iniciativa, que tindrà un cost del voltant de 30.000 euros, ha estat subvencionada en un 50% per la Generalitat de Catalunya i preveu tres vies d’acció: la venda i distribució dels productes de proximitat per internet, la promoció dels comerços del territori per donar-los a conèixer i una campanya de sensibilització perquè els habitants de la comarca es quedin a comprar al Ripollès. “Aquestes festes estem promocionant les botigues amb un lema que diu: “Aquest Nadal, compra a casa. Aquest Nadal, regala Ripollès”, explica Josep Pascal, gerent de l’UiER, que insisteix en la importància de canviar els hàbits de consum dels veïns per salvar el comerç local.
El màxim exponent d’aquest projecte, però, és la creació d’un portal de venda en línia, que té com a objectiu principal reactivar els petits negocis i reivindicar la compra de proximitat. “Hi ha comerços que tenen web pròpia, però el que s’està muntant ara és una plataforma”, explica Pascal. El disseny del nou portal permetrà als clients comprar productes de diferents botigues del Ripollès, posar-los tots en un mateix cistell i realitzar una única comanda per rebre’ls a casa.
A part de facilitar la compra a aquells que ja coneixen els establiments, la pàgina vol arribar més lluny. “Si ens estem quedant sense clients perquè hi empreses de fora que venen a casa nostra, anem nosaltres a vendre a fora”, diu el gerent sobre com s’ha plantejat l’estratègia. És per això que s’incorpora la possibilitat d’enviar paquets a tot l’Estat espanyol. La idea és que aquells que vinguin a visitar la zona i s’enamorin d’algun producte, puguin seguir-lo consumint quan tornin a casa. “Estem temptejant diverses empreses de transport per tancar un acord fix i abaratir el cost”, explica el director de l’UiER.
La pàgina vol incorporar també un panell de visió 360 graus que permeti als usuaris accedir a l’interior de la botiga des del sofà de casa i, fins i tot, conèixer el comerciant. Aquesta segona funció preveu incorporar un xat per poder tenir un tracte personal amb els botiguers. L’UiER planteja l’oportunitat de rebre assessorament sobre el producte, igual que si la compra es fes de forma personal, com un dels punts forts de la nova plataforma.
Està previst que la pàgina es publiqui el diumenge 15 de desembre. De moment, la proposta engega amb 40 comerços, però es vol ampliar fins a aglutinar tantes botigues com sigui possible. Per promocionar el servei, s’aniran fent fires arreu del territori; la primera serà a Ribes de Freser el dies 21 i 22 de desembre.