QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Els delictes denunciats a Manlleu augmenten un 8% respecte a les xifres del 2010

Durant el 2011 es van cometre a Manlleu 582 delictes, 44 més que l’any interior. Els números vermells estan en els delictes contra el patrimoni, que pugen un 18,5%, i contra les persones, que s’eleven a més d’un 11%.


El 9 Nou
24/05/2012

Els delictes denunciats a Manlleu durant l’any 2011 han augmentat un 8% respecte les xifres de l’any anterior. Així ho ha explicat aquest dilluns el sotsinspector en cap de la Policia Local de Manlleu, Jesús Calvo, que ha puntualitzat que si bé les infraccions que fan referència a la seguretat col·lectiva i altres delictes s’han reduït, els delictes contra les persones i el patrimoni han augmentat un 11% i un 18% respectivament. Pel que fa a la tipologia, les infraccions a l’interior de vehicles responen al 40% de les xifres absolutes. Calvo ha explicat que entre set i vuit persones concentren el 80% dels fets delictius. Des de la regidoria es vol combatre les dades amb més presència policial.

Els fets delictius a la ciutat de Manlleu l’any 2011 han estat 582, mentre que el 2010 van ser 538. Això, segons ha explicat el sots inspector en cap de la Policia Local de Manlleu, Jesús Calvo, suposa un augment d’un 8’18%.

En aquest apartat, s’hi engloben les infraccions pel que fa a la seguretat personal, la seguretat col·lectiva i altres delictes. La partida que ha registrat un major augment ha estat la relacionada amb la seguretat contra les persones i contra el patrimoni. Si el 2010 es van produir 9 delictes contra les persones, el 2011 n’hi va haver 10. Els delictes contra el patrimoni el 2011 han estat 435, mentre que el 2010 n’hi va haver 367, un 18’5% més. Els delictes en seguretat col·lectiva relatius al trànsit o a l’ordre públic i a aquells delictes relacionats amb maltractaments en l’àmbit familiar o violència han disminuït entre un 2 i un 35%, segons el tipus.

Pel que fa a les faltes, les relacionades al patrimoni han augmentat un 2’62%, mentre que les faltes contra les persones s’han reduït un 10’4%. Les faltes en la seguretat col·lectiva han disminuït un 50% contra l’ordre públic i un 8’3% en la resta de faltes penals, cosa que ha suposat una disminució global d’un 1’24%. Per Calvo els percentatges “són sostinguts” i van d’acord amb la tendència catalana.

Des de la regidoria de Seguretat Ciutadana a l’Ajuntament de Manlleu, Carme Trillas ha explicat que les xifres es volen combatre amb un augment de la policia de proximitat i major presència al carrer. Aquesta major presència, ha assegurat Trillas, “donarà, a més, molta més informació a la policia”.

De la memòria presentada aquest divendres, la regidoria en destaca que per cada 1.000 habitants, s’han realitzat 225 actuacions administratives, 207 de policia assistencial, 690 actuacions de trànsit i 380 actuacions de seguretat ciutadana.

La tendència relativa a les denúncies de trànsit, per cada mil habitants ha disminuït respecte l’any 2010. De les 354 denúncies imposades, un 25% són tipificades com a greus o molt greus. Durant l’any 2010 es van produir 1’57 accidents amb víctimes per cada 1.000 habitants.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 800 persones.