QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Els efectes d’un edifici que no hi és

Demanen a l’Ajuntament de Sant Joan que resolgui els problemes de filtracions i esquerdes a dues cases després d’aterrar, el 2013, un bloc que hi havia entremig

La casa que Dolors Soler i el seu germà van heretar dels pares al carrer dels Tints de la Vila Vella de Sant Joan no està en bon estat. No hi havien tingut problemes fins que l’Ajuntament va aterrar subsidiàriament un edifici veí el 2013. Aleshores hi han començat a aparèixer filtracions, humitats i esquerdes. La família té vincles històrics amb el poble. L’avi va estar implicat en la recuperació del Ball dels Pabordes i ells continuen vivint a la vila els caps de setmana o períodes de vacances. Ara fa tres anys que demanen a l’Ajuntament que actuï també subsidiàriament per solucionar aquesta problemàtica que els ha aparegut a la paret mitgera que fa gairebé una dècada que va quedar al descobert, i que arran d’un aïllament deficitari va provocar que hi aparegués vegetació primer i més tard les filtracions i esquerdes, sobretot “a una cuina, al cel ras i a una habitació de matrimoni”.


La companyia asseguradora de l’edifici dels germans Soler ha redactat un informe on especifica que si no s’hi actua es continuaran agreujant els desperfectes. Un advocat ha fet un requeriment a l’Ajuntament i ha posat una demanda als propietaris del solar resultant de l’aterrament de l’edifici, que són els bancs Santander i BBVA. A més, una biga de fusta que es va instal·lar com a reforç està cada vegada més corcada i també genera inquietud entre els propietaris dels dos immobles.


L’altre edifici afectat és el que ocupava l’Hotel Ter. En el seu cas els problemes són només de filtracions, però també estan preocupats per com evoluciona aquesta problemàtica. David Bernal és propietari d’un dels pisos, després de comprar-lo el 2016. Fa tres anys va començar a detectar-hi humitats. En la seva opinió, el problema és que “no es van impermeabilitzar les parets mitgeres”, tal com indica el pla de conservació de la Vila Vella, i creu que si l’aigua es continua filtrant cap al subsol “el problema pot esdevenir molt més seriós”. Després de posar-se en contacte amb els tècnics de l’Ajuntament i no obtenir resultats, creu que igual com van aterrar l’edifici veí subsidiàriament haurien d’utilitzar la mateixa fórmula per resoldre-ho. Per tot plegat els veïns van posar-se en contacte amb l’oposició per demanar-los la implicació.


El cap de l’oposició, Sergi Albrich (ERC), va demanar en el ple de gener al govern que actuï subsidiàriament “i passi la factura als bancs”, responsabilitzant l’Ajuntament de no haver protegit prou les parets mitgeres. Alhora va demanar celeritat en l’actuació, per no allargar més un afer que fa tres anys que s’arrossega. L’alcalde, Ramon Roqué, va reconèixer els problemes tècnics perquè “els aïllaments que es van col·locar no van ser suficients” i va assenyalar que “s’han buscat solucions que no han acabat funcionant i per això ha passat temps”. També va dir que “negociar amb els bancs és complicat” i va apuntar la possibilitat d’accedir a l’actuació subsidiària.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 84 persones.