EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Els estudis d’Empresa de la UVic aposten per la simulació i les tecnologies immersives en la formació

Els graus en Administració i Direcció d’Empreses, i en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic fan èmfasi en les metodologies docents innovadores, la internacionalització i la connexió amb el teixit empresarial del territori.

Amb l’objectiu de formar professionals capaços de contribuir de forma activa a l’èxit de les organitzacions i les empreses, la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) del Campus Vic de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ofereix, en l’àmbit d’Empresa, el grau en Administració i Direcció d’Empreses i el grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial, unes titulacions adaptades a les necessitats reals del mercat laboral actual.

Un ADE innovador i connectat amb el territori

D’una banda, el grau en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) esdevé una oferta de caràcter diferencial, “molt lligada a la demanda de l’entorn formatiu, econòmic i empresarial del territori, amb el qual la facultat manté una relació pròxima”, segons assenyala Josep Burgaya, degà de la FEC.

A més de les àrees de coneixement tradicionals i bàsiques, fa èmfasi en l’emprenedoria, la direcció d’operacions i la gestió del talent, la responsabilitat social corporativa i la gestió del comerç internacional.

El grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial: la baula entre l’Empresa i la Comunicació

D’altra banda, el grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial actua com una ròtula entre els àmbits, sempre estretament interrelacionats, d’Empresa i de Comunicació. Aquests estudis busquen formar en el funcionament dels mercats, el domini de les estratègies de venda i el coneixement dels instruments per crear valor de marca o gestionar la comunicació corporativa, entre altres aspectes.

En aquest marc formatiu, anualment es desenvolupen les Jornades de Màrqueting i Comunicació Empresarial, que promouen, difonen i transmeten els coneixements d’avantguarda en aquest sector. Ho fan emparades, també, per la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la Universitat.

Dues formacions amb metodologies innovadores

Tant el grau en ADE com el de Màrqueting i Comunicació Empresarial utilitzen metodologies innovadores per al desenvolupament de la formació. Es basen, principalment, en l’estudi de casos reals, la presència de professionals a l’aula i la simulació, i converteixen l’estudiant en el protagonista del seu procés d’aprenentatge. Li permeten adquirir els coneixements necessaris per a una correcta gestió empresarial, la capacitat de respondre reptes i eines per a la creativitat. A més, e­­ls grups reduïts, i el tracte directe i personal fan possible la participació activa de l’alumnat des del primer dia.

L’estudiant és l’únic protagonista del seu procés d’aprenentatge, a través de casos reals, la presència de professionals a l’aula i la simulació | iStock

En aquest context, la UVic va organitzar l’11 i 12 de maig passats, els Connectivity Days, un espai d’experimentació immersiva per a la simulació i creació de realitats tecnològiques. S’evidencia així l’aposta de la Facultat per instruments tecnològics que permeten crear situacions de simulació que faciliten i amplien els processos d’aprenentatge. “El nostre objectiu és crear un gran Centre d’Innovació i Creativitat (CIC), que contingui un Centre de Simulació Empresarial (CSE) al servei de la renovació dels plans docents i de la col·laboració amb les empreses, i, més endavant, un Centre d’Acceleració  d’Iniciatives Audiovisuals (CAIA)”, assenyala el degà de la FEC.

Dimensió internacional i formació pràctica

Ambdues titulacions de la UVic tenen molt en compte l’aspecte internacional. Part de les assignatures es fan en anglès i també es fomenten les estades a l’estranger. La internacionalització es completa amb una considerable presència d’estudiants estrangers a la Facultat.

Així mateix, les pràctiques obligatòries en empreses d’àmbit nacional i internacional permeten una vinculació dels coneixements adquirits a l’aula amb l’experiència professional i la realitat empresarial.

Ocupabilitat laboral i satisfacció elevades

Els titulats d’ADE i de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic registren actualment una elevada taxa d’ocupació una vegada finalitzen els estudis. El 100% dels graduats en ADE treballen abans d’un any d’acabar els seus estudis, segons es desprèn de l’informe de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) en relació amb la inserció laboral (2020). També ho fan el 100% dels de Màrqueting i Comunicació Empresarial, d’acord amb l’enquesta de l’Àrea de Qualitat de la UVic-UCC, referent als titulats del 2019-2020. “De fet, molts estudiants surten ja amb feina a partir de les estades de pràctiques”, assenyala Josep Burgaya. El grau de satisfacció en aquestes titulacions és elevat: el 90% dels estudiants d’una i altra tornarien a escollir-la.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 158 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't