EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Els estudis d’Empresa de la UVic aposten per la simulació i les tecnologies immersives en la formació

Els graus en Administració i Direcció d’Empreses, i en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic fan èmfasi en les metodologies docents innovadores, la internacionalització i la connexió amb el teixit empresarial del territori.

Amb l’objectiu de formar professionals capaços de contribuir de forma activa a l’èxit de les organitzacions i les empreses, la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) del Campus Vic de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ofereix, en l’àmbit d’Empresa, el grau en Administració i Direcció d’Empreses i el grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial, unes titulacions adaptades a les necessitats reals del mercat laboral actual.

Un ADE innovador i connectat amb el territori

D’una banda, el grau en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) esdevé una oferta de caràcter diferencial, “molt lligada a la demanda de l’entorn formatiu, econòmic i empresarial del territori, amb el qual la facultat manté una relació pròxima”, segons assenyala Josep Burgaya, degà de la FEC.

A més de les àrees de coneixement tradicionals i bàsiques, fa èmfasi en l’emprenedoria, la direcció d’operacions i la gestió del talent, la responsabilitat social corporativa i la gestió del comerç internacional.

El grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial: la baula entre l’Empresa i la Comunicació

D’altra banda, el grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial actua com una ròtula entre els àmbits, sempre estretament interrelacionats, d’Empresa i de Comunicació. Aquests estudis busquen formar en el funcionament dels mercats, el domini de les estratègies de venda i el coneixement dels instruments per crear valor de marca o gestionar la comunicació corporativa, entre altres aspectes.

En aquest marc formatiu, anualment es desenvolupen les Jornades de Màrqueting i Comunicació Empresarial, que promouen, difonen i transmeten els coneixements d’avantguarda en aquest sector. Ho fan emparades, també, per la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la Universitat.

Dues formacions amb metodologies innovadores

Tant el grau en ADE com el de Màrqueting i Comunicació Empresarial utilitzen metodologies innovadores per al desenvolupament de la formació. Es basen, principalment, en l’estudi de casos reals, la presència de professionals a l’aula i la simulació, i converteixen l’estudiant en el protagonista del seu procés d’aprenentatge. Li permeten adquirir els coneixements necessaris per a una correcta gestió empresarial, la capacitat de respondre reptes i eines per a la creativitat. A més, e­­ls grups reduïts, i el tracte directe i personal fan possible la participació activa de l’alumnat des del primer dia.

L’estudiant és l’únic protagonista del seu procés d’aprenentatge, a través de casos reals, la presència de professionals a l’aula i la simulació | iStock

En aquest context, la UVic va organitzar l’11 i 12 de maig passats, els Connectivity Days, un espai d’experimentació immersiva per a la simulació i creació de realitats tecnològiques. S’evidencia així l’aposta de la Facultat per instruments tecnològics que permeten crear situacions de simulació que faciliten i amplien els processos d’aprenentatge. “El nostre objectiu és crear un gran Centre d’Innovació i Creativitat (CIC), que contingui un Centre de Simulació Empresarial (CSE) al servei de la renovació dels plans docents i de la col·laboració amb les empreses, i, més endavant, un Centre d’Acceleració  d’Iniciatives Audiovisuals (CAIA)”, assenyala el degà de la FEC.

Dimensió internacional i formació pràctica

Ambdues titulacions de la UVic tenen molt en compte l’aspecte internacional. Part de les assignatures es fan en anglès i també es fomenten les estades a l’estranger. La internacionalització es completa amb una considerable presència d’estudiants estrangers a la Facultat.

Així mateix, les pràctiques obligatòries en empreses d’àmbit nacional i internacional permeten una vinculació dels coneixements adquirits a l’aula amb l’experiència professional i la realitat empresarial.

Ocupabilitat laboral i satisfacció elevades

Els titulats d’ADE i de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic registren actualment una elevada taxa d’ocupació una vegada finalitzen els estudis. El 100% dels graduats en ADE treballen abans d’un any d’acabar els seus estudis, segons es desprèn de l’informe de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU) en relació amb la inserció laboral (2020). També ho fan el 100% dels de Màrqueting i Comunicació Empresarial, d’acord amb l’enquesta de l’Àrea de Qualitat de la UVic-UCC, referent als titulats del 2019-2020. “De fet, molts estudiants surten ja amb feina a partir de les estades de pràctiques”, assenyala Josep Burgaya. El grau de satisfacció en aquestes titulacions és elevat: el 90% dels estudiants d’una i altra tornarien a escollir-la.

LA PREGUNTA

Està d’acord que Brussel·les plantegi camps fora de la Unió Europea per deportar migrants?

En aquesta enquesta han votat 112 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't