Estava previst que a dos quarts de dues els alumnes deixessin les aules provisionals del polígon i es traslladessin al futur centre per manifestar-se. Però no s’havia demanat permís per fer la concentració i els Mossos no l’han autoritzat i s’ha acabat suspenent davant el risc que es demanessin responsabilitats al director del centre.
L’última data que s’havia posat sobre la taula perquè el centre entrés en funcionament era el proper mes de gener. Ara, però, ningú garanteix que el pati estigui acabat i més tenint en compte que l’empresa constructora, Constructora de Calaf, ha tornat a amenaçar d’aturar les obres si no rep un nou pagament. L’últim és de l’abril, quan la Generalitat va pagar gairebé 1,2 milions d’euros endarrerits.
A hores d’ara no hi ha cap previsió per liquidar les últimes certificacions d’obres. Mitjançant una operació amb Catalunya Caixa, a més, l’ajuntament va avançar 800.000 euros que la Generalitat ha de liquidar durant el proper any per evitar els interessos de demora.
Ara, tot està a expenses de la fi de les obres del pati, fins i tot la capa d’asfalt del carrer que s’ha urbanitzat davant el nou institut. L’obra va a càrrec de l’ajuntament i no l’asfaltaran fins que marxi la maquinària pesada.