Aquest 2 de gener ha entrat en vigor la modificació de la normativa de circulació aprovada per la Direcció General de Trànsit (DGT) que pretén regularitzar d’una manera més clara de quina manera es poden moure els patinets elèctrics. La nova normativa deixa clar que els patinets elèctrics no poden circular per les voreres i les zones destinades als vianants, i que ho han de fer pels carrils especials o en la seva absència per la calçada.
D’altra banda, es defineix com a patinet elèctric aquell aparell que com a mínim es desplaça a 6 quilòmetres per hora i que en cap cas pot superar els 25 quilòmetres per hora. La nova normativa també apunta que els patinets elèctrics passen a ser considerats vehicles (com els cotxes, les motos o les bicicletes) a tots els efectes, i per tant han de respectar totes les normes de circulació. Això sí, sempre en vies urbanes perquè també es recull la prohibició de circular amb patinet elèctric per carreteres interurbanes, autovies, autopistes o túnels urbans. El fet de ser considerats vehicles també fa que els conductors puguin ser sotmesos a proves de detecció d’alcoholèmia i drogues si així ho requereix una autoritat competent.
Les modificacions de la DGT apunten que per circular amb patinet elèctric serà necessari portar un certificat que reculli les característiques tècniques de l’aparell. Queda pendent però regularitzar situacions com l’edat mínima per conduir-los, la obligatorietat de fer una assegurança o l’ús del casc. Ara la normativa local de cada municipi permet incidir en aquests aspectes. La proliferació dels patinets elèctrics i vehicles de mobilitat personal per moure’s per pobles i ciutats és cada vegada més evident, i en llocs com Vic ja s’han fet passos per regularitzar-ho dins de les seves possibilitats.
{{ comment.text }}