Després d’anys de negociació, l’organització agrària JARC amb la col·laboració dels productors afectats i els municipis de la zona ha aconseguit que finalment els tractors puguin circular sense restriccions temporals per la C-17. Des de l’any 2011, quan es va iniciar la circulació pel desdoblament de la C-17 entre les Masies de Voltregà i Ripoll, es va prohibir la circulació dels tractors per aquest tram. Llavors els pagesos havien de fer un recorregut més llarg, que suposava un augment del temps i de les despeses per als productors. L’alternativa eren carreteres comarcals que, segons la JARC, suposaven un “perill ja que les dimensions de les carreteres són menors quan els tractors han de coexistir amb la resta de mitjans de transport”.
La protesta al Departament de Territori i Sostenibilitat es va fer des del principi en un moment en què també es reclamava el mateix per als ciclistes. Els municipis més afectats, especialment el de Torelló, va fer arribar al departament un document exposant el problema. Finalment, ICV va debatre al Parlament aquesta reivindicació i l’11 de juliol de l’any passat es va resoldre el problema en permetre el pas de la maquinària agrícola per aquest tram. Però el fet que els senyals de prohibició de pas encara estiguessin al mateix lloc generava confusió i feia que els productors optessin per no passar-hi. Aquest estiu, segons expliquen des de JARC, i en veure que el problema s’agreujava en l’època de collita als camps, es va tornar a contactar amb el departament i aquest finalment va arribar a un acord amb el Servei Català de Trànsit per retirar els senyals.
D’altra banda, el mateix conflicte que afectava els ciclistes es va solucionar amb el permís de la Generalitat a finals de juliol del 2012. Se’ls permet circular-hi sempre que vagin en grup, amb un cotxe darrere alertant del seu pas i durant el cap de setmana. És per això que els senyals de trànsit continuen posant la prohibició en aquest tram de bicicletes.