ACN Cantonigròs.-Un degoteig de veïns ha anat passant aquest dimarts al migdia pel local social l’Esplai de Cantonigròs, on tècnics de Consum del Consell Comarcal i de l’Ajuntament de l’Esquirol els ajudaven a formalitzar les reclamacions per haver-se quedat sense llum durant el temporal.
Arran del Gloria, més de 200 llars i establiments de Cantonigròs es van veure afectats per una torre elèctrica que va caure i que Endesa no va reparar fins dos dies després.
L’alcalde (AUD-ERC), Àlex Montanyà, ha criticat que la companyia no solucionés el problema d’immediat, ja que “amb un grup electrogen s’hagués pogut salvar”. es queixa que el territori s’estigui quedant sense serveis i assenyala que cal estar “alerta” perquè les grans multinacionals responguin amb rapidesa i no els abandonin.
Les queixes s’estan recollint de forma individual però es tractaran de manera conjunta perquè, posteriorment, es registraran al Consell Comarcal i des d’aquí es vehicularan a Endesa. “És un recorregut llarg i ja ens avisen que, si s’accepta, pot trigar un any a resoldre’s”, ha dit Montanyà.
Si es tira endavant, la companyia farà una comparativa de la manca de consum d’aquelles hores en relació als consums d’anys anteriors i es valorarà econòmicament. “Cada cas de cada llar potser va dels 5 als 20 euros”, ha assenyalat l’alcalde, “però hem de reclamar perquè cal estar ben alerta contra els abusos de les grans multinacionals”.
Alguns veïns de Cantonigròs tenien generadors propis i van poder suplir l’avaria, però molts d’altres no en tenien. Com que molts congeladors es van quedar sense electricitat, hi va haver gran quantitat de menjar que es va fer malbé. Aquest problema va ser especialment greu en el cas dels establiments del poble i els bars i restaurants. O també aquells que van haver de comprar llenya per escalfar-se durant el temps que va durar l’avaria. Algunes qüestions es poden vehicular des de les asseguradores privades de cada veí, però la manca de llum d’Endesa es vehicularà de manera conjunta.
{{ comment.text }}