EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

En zona urbana, a 30 per hora

Dimarts entra en vigor la nova normativa impulsada per la DGT

Tot i que algunes ciutats com per exemple Vic fa mesos que treballen en la reducció de la velocitat del trànsit en les vies urbanes, serà a partir d’aquest dimarts quan entrarà en vigor la nova normativa impulsada per la Direcció General de Trànsit (DGT). Les noves directrius en aquest àmbit són clares i impliquen una reducció del límit de velocitat en funció de la via urbana en què es transiti. Així doncs, en la majoria de carrers dels pobles i les ciutats –els que tenen un únic carril per sentit de circulació– s’haurà d’anar a 30 km/h. La velocitat s’haurà de disminuir fins als 20 km/h en carrers de plataforma única –com són les illes de vianants– i com a molt es podrà anar a 50 km/h en zones que tinguin més d’un carril per sentit de circulació.

A la ciutat de Vic ja fa uns mesos que es fa pedagogia en aquest sentit, i de fet s’han realitzat un centenar de treballs a la via pública per adaptar la senyalització de trànsit de la ciutat a la nova normativa. En punts que recentment s’han convertit en zones pacificades –com el Portalet o la rambla del Carme– o en d’altres on es comparteix la calçada amb bicicletes i VMP ja es va fer una nova senyalització tenint en compte la nova limitació de velocitat. Un dels objectius d’aquestes accions a la capital d’Osona és “convertir la persona en la protagonista” de la ciutat, segons detalla la regidora de Mobilitat, Fabiana Palmero.


Ripoll, així com la resta de municipis de les dues comarques, també es regirà per la nova normativa. Malgrat aquest canvi l’Ajuntament es reserva la possibilitat de rebaixar més aquestes restriccions o bé augmentar-les en vies d’un únic carril en el futur. La reforma sobre la normativa en matèria de trànsit també pretén endurir pròximament les sancions per l’ús del telèfon mòbil mentre es condueix i regular l’ús de patinets elèctrics.


Des de la DGT remarquen que la nova normativa s’ha tirat endavant a petició dels ajuntaments, ja que les estadístiques mostren que mentre que les víctimes d’accidents de trànsit en vies interurbanes es van reduir el 2019, a dins de les ciutats van créixer un 6%. El 82% de morts en vies urbanes el 2019 van ser vianants, ciclistes o motoristes, i en aquest fet la velocitat a què van els vehicles és clau per rebaixar la perillositat.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 856 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't