Les estelades que des de fa mesos eren a l’entrada de Les Escoles de Gurb i en un fanal del pati de La Sínia, de Vic, van ser retirades a principis d’aquesta setmana.
En tots dos casos, per una trucada del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, titular dels dos centres, que ho va suggerir. Dies enrere, el grup parlamentari de Ciutadans va denunciar la presència de la bandera independentista en escoles perquè la seva presència “vulnera el dret dels menors d’edat a no ser influïts d’ideologies polítiques als centres on estudien”.
Les regidories d’Ensenyament tant de Vic com de Gurb han atès la demanda del Departament sense més problemes. En el cas de La Sínia de Vic, la voluntat compartida entre escola i Ajuntament és que ben aviat pugui onejar una estelada prop del centre, però fora del perímetre escolar, “en coherència amb la que hi ha hagut fins ara i d’acord, també, amb el que és la posició de la ciutat”.
A Gurb no s’ha plantejat cap reacció concreta, “però d’estelades ja en tenim unes quantes”, diu el regidor d’Ensenyament, Carles Mundó.