QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Es plantegen deixar de vendre medicaments amb recepta a la farmàcia de l’Esquirol a causa dels endarreriments de la Generalitat

Els impagaments de la Generalitat estan asfixiant les farmàcies. De moment ja n’hi ha 14 a tot el país que han hagut de tancar i d’altres com la de l’Esquirol s’han plantejat deixar de dispensar medicaments amb recepta perquè han esgotat el crèdit que tenien.

El 9 Nou
04/03/2013

Des de l’1 de novembre que els farmacèutics han de pagar de la seva butxaca els proveïdors i en el cas de la farmàcia de l’Esquirol el deute de la Generalitat ja és de 120.000 euros.

La situació s’ha agreujat aquesta última setmana amb l’anunci de la Generalitat de l’endarreriment del pagament de la factura corresponent als medicaments dispensats al mes de novembre. Davant d’aquesta situació dos clients de l’establiment, un veí de l’Esquirol i una veïna de Barcelona, han ofert un préstec a la farmàcia Bansell perquè pugui seguir dispensant medicaments.

Amb aquest nou retard el deute de la Generalitat amb les farmàcies catalanes ja és de 300 milions d’euros i tot i que el CatSalut ha assegurat que pagarà tan aviat com pugui, no ha concretat cap data.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 543 persones.