Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Girbau llança al mercat la versió reduïda de la bugaderia mòbil

La Mobile Laundry Mini tindrà la meitat de màquines que la seva germana gran

L’èxit i la bona rebuda que ha tingut la bugaderia automatitzada i totalment mòbil, dissenyada i produïda per Girbau en el seu primer any de vida, ha portat l’empresa a iniciar la producció d’una versió més reduïda de mida. La Mobile Laundry va sortir a la venda per omplir un nínxol de mercat, el de les bugaderies automàtiques, i estava pensat per ubicar-se en llocs de pas com supermercats o benzineres. I la rebuda va ser molt positiva, en vendre una mitjana d’entre cinc i deu màquines a la setmana. Tot i això, les dimensions i el cost, que ronda els 60.000 euros, “tirava enrere algunes persones, que ens demanaven si en teníem alguna de més petita”, com explica Xevi Perpinyà, business developer de Girbau, “per això, vam pensar de fer-ne una versió més reduïda, d’uns tres metres i mig, que encaixés amb aquestes peticions dels clients”.

I amb aquesta filosofia l’empresa ha tret al mercat la Mobile Laundry Mini, que fa la mateixa funció que la seva germana gran, però amb la meitat d’espai. Tot i que en essència la funció que desenvolupa és la mateixa, la reducció d’espai castiga pel que fa a volum de maquinària que porta la bugaderia. “La gran porta quatre rentadores i dues assecadores, a més de la central de pagament, mentre que la versió petita té la meitat de rentadores, amb només dues, i també dues assecadores”, explica Perpinyà, “però la part més positiva és que només ocupa l’espai d’un contenidor portuari, fet que també ens facilita l’exportació via marítima”, segueix. Precisament l’exportació és un dels pilars de Girbau, que té fins a 15 filials repartides per tot el món i presència en més de 100 països. L’any passat va tancar l’exercici amb una facturació de 170 milions d’euros.

El temps de rentada ronda els 45 o 50 minuts, com la seva germana gran, que suposa aproximadament el temps que pot destinar una persona a fer la compra setmanal en un supermercat, que és una de les ubicacions habituals d’aquest nou tipus de bugaderia automatitzada. Aquesta nova línia d’autoservei respon a una aposta ferma de l’empresa osonenca cap a la divisió de productes automatitzats. Xavier Perpinyà, business developer de Girbau, destaca que “aquest nou model té molt més potencial, ja que en ser més petita i més barata s’adaptarà millor al mercat. A més, per nosaltres només pot suposar anar a més, ja que com que el disseny de la gran i l’entrada al mercat ja estava feta només hem hagut d’adaptar-ho al que demanava el mercat”, explica. Amb només uns dies al mercat, Girbau ja ha entregat diverses màquines, i s’espera que el nombre creixi perquè “per als clients suposa una minimització del risc i de la inversió en la bugaderia”, afirma Perpinyà, “i en cas que al client li resulti rendible sempre en pot comprar una altra versió més petita i fer-ne una de grossa entre totes dues”, conclou.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.