Renfe ha posat en marxa avui els autobusos per garantir la mobilitat dels usuaris de les línies R3 i R4 durant les obres de desdoblament de la via entre Parets del Vallès i La Garriga.
Els autocars tenen freqüències d’entre 15 i 30 minuts, i hi ha serveis directes i amb parades intermèdies.
Fase 1: d’avui, 7 d’octubre de 2025, al maig del 2026
Trams en servei de tren:
La Tor de Querol / Puigcerdà – La Garriga
L’Hospitalet de Llobregat – Fabra i Puig (via R4 o metro L1)
Tram substituït per autobusos:
La Garriga – Fabra i Puig
Servei d’autobusos:
Centelles – Fabra i Puig: directes i amb parades
Vic – Fabra i Puig: directes
La Garriga – Fabra i Puig: reforç en hores punta (matí i tarda)
Els serveis alternatius arriben i surten de l’estació d’autobusos de Fabra i Puig (Barcelona), on els passatgers poden enllaçar amb la línia R4 de Rodalies i el metro L1.

Fase 2: del maig del 2026 al gener del 2027 (un cop acabin els treballs a Montcada-Bifurcació)
Trams en servei de tren:
L’Hospitalet de Llobregat – Mollet Santa Rosa
La Garriga – Vic / Puigcerdà
Tram substituït per autobusos:
Mollet Santa Rosa – La Garriga
Servei d’autobusos:
Centelles – Fabra i Puig: directe
Vic – Fabra i Puig: directe
Centelles – Mollet Santa Rosa: bus amb parades
El projecte de desdoblament de la via entre Parets i La Garriga és de 17 quilòmetres. S’hi inverteixen 140 milions d’euros i els treballs duraran 16 mesos.
Segons Renfe, quan finalitzin, el tram tindrà:
-Via doble
-Andanes més llargues
-Nous sistemes de seguretat
-Ascensors, passos inferiors, pantalles acústiques i millores d’accessibilitat
També es construirà la nova estació de Parets del Vallès i Adif durà a terme la remodelació integral de l’estació de Montcada-Bifurcació, un nus clau del nord metropolità. Les obres duraran vuit mesos i han d’augmentar la capacitat i agilitzar les circulacions de les línies R3, R4 i R7.
Durant el macrotall, Renfe reforça el dispositiu d’atenció amb 70 nous auxiliars d’informació, més personal de seguretat i punts específics de suport a cada intercanviador.
El pla alternatiu compta amb 60 autocars i 43.500 places diàries.
La inversió total és de 56,4 milions d’euros.
El primer autobús ha sortit de Vic a les 6 del matí.
Els títols de transport són vàlids per accedir al servei alternatiu per carretera, però s’han de timbrar a l’estació d’origen.
La plataforma Perquè no ens fotin el tren anima els usuaris de la línia a compartir experiències per recopil·lar problemàtiques i reivindicar ajustaments.