Els atemptats del 17 d’agost de 2017 van fer que Ripoll, el bressol de Catalunya, es posés “en el punt de mira de la radicalització”. Ho recordava aquest divendres la directora del Consorci de Benestar Social del Ripollès, Elisabeth Ortega, en l’obertura de la primera jornada sobre detecció de la radicalització extremista violenta que es va fer a la Fundació Eduard Soler. Amb aquest treball, que constarà de tres sessions més, Ripoll, la vila on van viure els autors dels atemptats del 17-A, vol ser un laboratori per investigar aquests processos: “Volem enfortir la convivència, treballar, i, si podem, ser un exemple perquè no torni a passar enlloc del món”, assegurava l’alcalde, Jordi Munell. En aquest sentit va recordar les víctimes de l’atemptat a Estrasburg de dimarts i va enviar el condol a les famílies.
En el mateix sentit el secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat, Oriol Amorós, va recordar que “el 17-A es repeteix i hi ha risc que es repeteixi en diferents llocs, a totes les societats”. Tot i això, “no hem de deixar que ens paralitzi, però hem de ser-ne conscients”. En el marc de la jornada, la primera de tres i que se centrava en la detecció, Amorós va assegurar que aquesta radicalització és un element que “va lligat a la construcció de la identitat” i en els col·lectius vulnerables “les pressions són afegides”. Amorós va afirmar que el Pla de Convivència de Ripoll “té una base molt clara en la prevenció” i que cal que a tot el país “l’enfocament intercultural es traslladi a coses pràctiques”. Amorós va fer referència a la interacció, a “trobar-nos a tot arreu” perquè així “tindrem una societat cohesionada”, i també que cal “incorporar les diversitats” a tots els àmbits de la societat. En el cas concret de la detecció, el tema de la primera jornada, va apuntar dues paraules que considera claus: proximitat i confiança.
En la jornada hi van participar professionals de diferents sectors i es van fer dues ponències, una sobre extremismes violents a càrrec dels Mossos i una altra de la periodista de TVC Anna Teixidor, autora de Combatents en nom d’Al·là.
“Hi ha risc que el 17-A es repeteixi”
El secretari de Migracions, Oriol Amorós, ho va afirmar divendres a Ripoll en la jornada sobre detecció de la radicalització extremista violenta, tres dies després de l’atemptat d’Estrasburg
Notícies relacionades