L’Ajuntament de Vic aplicarà un tram de zona blava i un altre d’aparcament tou al carrer Miramarges, a la UVic, per afavorir la rotació dels vehicles i donar resposta, també, als requeriments dels veïns, que es queixen que bona part de l’aparcament l’ocupen vehicles d’alumnes de la universitat que els deixen el dilluns “i ja no els treuen fins divendres”, com va explicar al ple d’aquest dijous el regidor de Serveis de l’Ajuntament, Toni Serrat.
La proposta va ser aprovada per tots els grups a excepció de la CUP, que hi va votar en contra per considerar-ho una pressió econòmica afegida per als estudiants.
En nom del grup, Marc Barnolas va assegurar que a Vic falten aparcaments dissuasius i que “cada vegada és més difícil trobar aparcaments gratuïts prop del centre”.
Serrat el va replicar dient que la ciutat compta actualment amb 14.000 places d’aparcament gratuït i 1.800 de pagament, i que a pocs minuts a peu de la UVic hi ha el de l’institut Jaume Callís o del Sot dels Pradals, “on sempre hi ha places”.
La proposta inclou, en un dels sentits del carrer afectat, la instal·lació de 20 places de zona blava, mentre que per l’altre costat hi haurà un centenar llarg de places d’aparcament tou, a un preu d’1,5 euros per quatre hores d’aparcament al dia.
El ple també va aprovar la bonificació de la llicència d’obres a la Fundació Universitària Balmes (FUB) per a les obres de construcció de la futura seu de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport (CAFE).
Prèviament ja se li havien cedit els terrenys.