EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

IA per veure bé els productes

L’osonenca Sñilvia Aguilar dirigeix Optopus, una ‘start-up’ que utilitza la intel·ligència artificial per al comerç electrònic

Als lineals dels supermercats o a les botigues, els productes es col·loquen bé perquè el client els trobi atractius. Aquests mateixos productes al món digital –des del mòbil– no es veuen de la mateixa manera. Fer-los més atractius és el que fa l’start-up Optopus, fundada per Sílvia Aguilar, de Vic, i situada a la incubadora Barcelona Activa. Aguilar, que va viure un temps a Anglaterra treballant al sector del retail i el màrqueting, va optar per engegar aquesta empresa en veure “que no és el mateix veure un producte de 30 centímetres o veure’l fent 2 centímetres en una pantalla de mòbil. Així, amb el seu sistema, no es parteix de la fotografia del producte sinó que es “crea des de zero i amb l’opció de veure’l en 360 graus”, explica Aguilar, cosa que també els permet fer els canvis que els calen com el de “l’idioma, ja que les vendes són per tot el món”. L’objectiu final és que el producte es vegi millor i la marca vengui més”.
Per fer-ho utilitza la intel·ligència artificial. Un algoritme que imita el comportament biològic de l’ull humà i per tant veu on s’apunta i quina zona es veu, permet ajustar el disseny al que aquest ull humà demana. Aquesta premissa acompanya tot el procés creatiu i acaba sent més “àgil i barat, perquè no cal fer testos de forma constant entre els consumidors per veure les seves preferències”, diu Aguilar. Optopus, que va néixer fa vuit mesos, treballa per a grans marques i per a supermercats multimarca. “Estem fent la prova pilot en un producte d’una empresa que té fins a 43 marques i més o menys de 10 productes de referència per cada una. Això és ja un important volum de negoci”. El creixement que estan tenint és “superior al que esperàvem”. Calculen a tancar l’any 2021 amb un milió d’euros de facturació. Actualment compten amb quatre persones i externs, però a la velocitat de creixement que estan tenint compten doblar el nombre de treballadors l’any vinent.
I és que ja treballen també amb altres sistemes per automatitzar processos per així poder donar servei a plataformes que poden tenir entre 7.000 i 8.000 productes. Això suposa que combinen la producció artesana de la millora del producte amb l’automatització. Alhora fa el seguiment de com ho veu i què en pensa l’usuari, un aspecte que es vol encarar cap al desenvolupament dels interactius per poder millorar l’experiència, i, en última instància, les vendes per als seus clients.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 908 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't