Aquest matí ha començat la campanya informativa per explicar els canvis a la ronda Camprodon i deixar clar a conductors, vianants i ciclistes per on es pot circular amb el nou tram experimental.
Des de 2/4 de 10 fins a les 11, els esforços s’han centrat a guiar els comerciants a l’hora de carregar i descarregar. Aquesta tarda, entre les 6 i 2/4 de 8, hi haurà quatre informadors que obseravaran com és la circulació en una hora punta de sortida laboral.
Fabiana Palmero, regidora d’Urbanisme i Mobilitat, ha explicat que s’ha tret un carril en cada sentit per als cotxes “per fomentar un transport més sostenible i guanyar terreny als cotxes, que estan dominant l’espai públic”. Palmero ha admès que la ronda Camprodon és “un punt delicat, on conflueixen moltes sensibilitats diferents”, però ha subratllat que, des de l’equip de govern, es creu que “és una millora substancial a la mobilitat de tota la ciutat”. Perquè Vic pugui continuar avançant cap a una ciutat més pacificada “el paradigma del cotxe ha de canviar, no podem arribar amb ell fins a la porta de la feina”, ha dit.
La ronda Camprodon és el carrer de la capital d’Osona que concentra una major densitat de trànsit. Ara ha passat a tenir només un carril per cada sentit de circulació en el cas dels vehicles a motor i, per contra, se n’han guanyat dos de destinats a la circulació de bicicletes i patinets elèctrics.
Durant el primer matí, les dues informadores han rebut opinions diverses de la ciutadania, a favor i en contra del canvi i han detectat anomalies freqüents, com per exemple que molts cotxes envaeixen el carril bici per fer un gir o que hi ha algunes bicis que en comptes d’anar pel seu carril van per la vorera.
Les informadores estaran a peu de carrer durant tres setmanes, després es preveu que hi hagi un descans i al cap d’un temps tornaran a ser-hi presents, de manera que la seva funció serà intermitent. La prova de foc, dilluns que ve, amb l’inici del curs escolar.
{{ comment.text }}