Fa més d’un any i abans de l’aturada per la pandèmia del 2020, l’empresa Formatges Montbrú de Moià va innovar amb un nou producte: el Cheesefuet. Es tracta d’un formatge amb llet de cabra que està presentat com un embotit. L’empresa ha treballat conjuntament amb l’Institut d’Investigació i Tecnologies Agroalimentàries (IRTA) per desenvolupar la tecnologia de fabricació i sistema de maduració d’aquest producte que ja està fent forat al mercat espanyol i francès i que suposa al voltant del 5% del total de les vendes de formatge de l’empresa. “S’està venent molt bé”, expliquen des de l’empresa, que afegeixen que es ven a tot l’Estat i també a França.
Montbrú, empresa creada el 1989 i que ja dirigeix la segona generació de la família Antúnez, produeix formatges de cabra –la seva especialitat–, vaca, ovella i búfala i controla tot el cicle de producció, des del munyit de la llet fins a l’envasat per al consumidor. Arriba a produir 30 tones de productes l’any i compta amb diversos premis pels seus formatges. L’any passat, el Cheesefuet, que es pot trobar en dues mides i amb tòfona i sense, va guanyar el premi PITA d’innovació de producte en la categoria d’agroindústria que atorga el DARP.
Des de l’IRTA expliquen que s’ha aconseguit obtenir fer un sistema de maduració com el d’un embotit curat mantenint les característiques sensorials i nutricionals d’un formatge madurat. En no tenir ni pell, ni crosta, no “hi ha res que sobri en consumir-lo”. En el procés s’utilitza la tecnologia NIR per determinar la humitat del formatge en cada moment i evitar així gastar més del compte en les cambres de maduració. Al projecte se l’anomena Embochees i ja treballen des de l’IRTA en la creació “de formatges innovadors per trobar nous mercats i oportunitats de negoci al sector lacti” i això passa també per crear formatges d’altres formes que no sigui rodons, quadrats o cilíndrics.
{{ comment.text }}