El subdelegat del govern espanyol a Girona, Albert Bramon, va visitar dimarts el tram urbà de l’N-260 de Sant Joan de les Abadesses on s’han fet les obres per arreglar els danys causats per l’esllavissada que va haver-hi a principis de novembre de l’any passat per culpa d’un episodi intens de pluges. D’aquí a tres setmanes s’iniciarà una segona fase dels treballs, on es farà una actuació més ambiciosa per millorar l’accés a la carretera que puja cap a Ogassa i que es preveu que duri tot l’any. Aquesta obra anirà a càrrec del Ministeri de Mobilitat, Transports i Agenda Urbana i tindrà un cost d’1.826.000 euros. “Un trist començament –per l’esllavissada– ens portarà a un bon final”, deia Bramon.
L’alcalde santjoaní, Ramon Roqué (MES), va explicar que fa més de quatre anys que estan treballant amb l’Estat per millorar la cruïlla, “que és un punt conflictiu”. Després d’executar les obres per consolidar el frontal que va caure per l’esllavissada al torrent d’Oganes, s’ha aprofitat per fer-ho tot seguit. “Estava planificat, però per a més endavant. Ara s’ha precipitat”, apuntava Roqué. Abans que comencin les obres, s’està treballant en el desviament dels serveis afectats com el gas, la telefonia o les instal·lacions elèctriques, i tot seguit es procedirà a l’enderroc dels dos edificis que hi ha a peu de carretera. L’Ajuntament va poder arribar a un acord amb els propietaris i “no ha calgut expropiar gràcies a la bona entesa”. En total, el consistori n’ha pagat 220.000 euros. Ja fa uns anys va comprar el magatzem per 60.000 euros i el 2019 va adquirir l’habitatge de Can Victu per 160.000 euros. A més, va modificar el POUM per passar d’un ús urbanístic residencial a un de viari i de zona verda.
Un cop aterrats, el consistori cedirà l’espai al Ministeri perquè hi construeixi una glorieta on els vehicles puguin fer un canvi de sentit. S’ubicarà a la zona on hi ha ara els edificis, “estarà fora de la carretera i permetrà que els cotxes no hagin d’aturar la seva marxa”. Allà també hi haurà uns carrils d’acceleració i de desacceleració. Finalment, un 30% de l’espai on hi ha els edificis serà una zona verda per minimitzar l’impacte dels vehicles.