QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

Ja es pot practicar parapent des d’Ogassa i Sant Joan

Segons l’Ajuntament, les característiques i l’accés fan que sigui una zona excel·lent per a vols hike&fly

Ogassa i Sant Joan de les Abadesses disposen, des de fa uns dies, de l’autorització de la Generalitat per poder practicar parapent aprofitant el desnivell de l’entorn, el clima, el vent i l’orientació de la vall. Segons l’Ajuntament, les característiques i l’accés de la zona fan que sigui excel·lent per a vols hike&fly, en què els pilots guanyen l’alçada necessària per enlairar-se pujant a peu i carregant tots els elements a l’esquena. Si els esportistes surten des de Sant Joan, el desnivell total pot arribar a ser de 1.200 metres.

Durant les estacions de clima càlid es poden fer vols de distància gràcies a les condicions, tot i que a l’estiu els corrents tèrmics acostumen a ser potents i sovint requereixen un pilotatge més tècnic. Els vols a l’hivern són generalment de baixada i no sempre permeten aterrar a Sant Joan.

Hi ha diversos punts d’enlairament. A alguns s’hi accedeix ràpidament des de la pista que surt d’Ogassa en direcció a Camprodon, i després agafant el trencant que duu al refugi Montserrat. Un altre punt se situa sota del Puig Estela, a uns 2.000 metres d’altitud. La zona d’aterratge oficial és a prop de l’Alberg Rural Ruta del Ferro, a més d’altres punts d’emergència.

L’Ajuntament subratlla que aquest permís permetrà dotar de més turisme d’oci actiu Sant Joan de les Abadesses, Ogassa i el Ripollès, si bé “cal recordar que es tracta d’un espai protegit que cal respectar i que els pilots són responsables de la seva seguretat i de valorar els coneixements i equips per a iniciar el vol”. Tot i que la sol·licitud per volar l’ha feta un club privat, inclou a tots els aficionats.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 207 persones.