Josep Arimany, metge forense i dermatòleg de Vic, forma part des de dimarts passat de la Reial Acadèmia de Medicina de Catalunya. Arimany va entrar a l’acadèmia després de la lectura del treball “La responsabilitat professional mèdica: perspectiva de la situació actual”.
Arimany, que ara és el director del servei de responsabilitat professional del Col·legi de Metges, va fer una breu història de la responsabilitat professional mèdica i un resum de la situació actual, on va destacar que les queixes mèdiques s’han estabilitzat.
El seu treball acaba donant recomanacions per evitar les reclamacions cap als metges, que “no per conegudes i fins i tot elementals deixen de ser cabdals”.
Considera que amb mesures de seguretat i millora de la formació dels metges es poden evitar reclamacions. Arimany, regidor a l’Ajuntament de Vic, forma part de la secció de medicina de la Reial Acadèmia, on també hi ha Antoni Bayés de Luna. En la secció de farmacologia hi és també Antoni Ylla-Català.