QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Junts denuncia contradiccions de la Generalitat sobre el futur del CAP dels Caputxins de Vic

Critiquen la gestió dels socialistes i el paper d’ERC

Junts per Catalunya ha tornat a reclamar a la Generalitat de Catalunya i a la Moncloa claredat amb el futur del CAP del barri dels Caputxins. Ho ha fet aquest divendres en una roda de premsa a la Plaça de la Divina Pastora, just davant de les instal·lacions que lluiten per mantenir obertes.

L’alcalde de la ciutat, Albert Castells, ha recordat que, des dels acords de ple per la cessió del solar pel nou centre al carrer Bisbe Morgades, l’ajuntament va requerir que l’edifici de la Divina Pastora no quedés en desús.

Castells també ha afirmat que les intencions de Salut continuen passant per tancar l’equipament al barri dels Caputxins i ha exigit a ERC Vic que doni explicacions sobre la seva posició, tenint en compte que quan la formació republicana governava a la Generalitat es van iniciar els tràmits de construcció del nou. Així mateix, va tornar a reclamar el canvi de titularitat de l’edifici a favor de l’Ajuntament de Vic.

Anna Erra i Jordi Fàbrega, diputats al Parlament de Catalunya, van recordar que es va fer una moció parlamentaria fa més d’un any per mantenir el centre obert. Buscaven combinar l’atenció primària amb un centre sociosanitari. Fàbrega ha parlat de “contradiccions entre el que diuen les Delegacions Territorials i el conseller Dalmau”, recordant que al parlament es va aprovar la moció per mantenir les instal·lacions obertes i operatives.

Pel que fa a Madrid, Marta Madrenas, diputada del partit al Congrés, ha afegit que des de Junts s’ha acordat presentar una proposició no legislativa en cas que no s’arribi a un acord pel centre. També ha destacat que tenir un edifici buit del ministeri al centre de Vic portaria “molts problemes pel veïnatge” i ha recordat al partit socialista que “no és hora d’eslogans, ara és l’hora de signar acords”. Eduard Pujol, representant de la formació al Senat, s’ha sumat al discurs de Madrenas, afirmant que un edifici buit és “la porta oberta a l’incivisme”.

Per últim, Castells ha volgut recordar que té una cita pendent amb el president Illa per discutir el creixement exponencial de Vic en els últims anys, i com això s’ha de tractar, afirmant que mantenir el centre obert és un dels eixos per asumir-lo millor.

LA PREGUNTA

Veu bé que la justícia europea hagi avalat la llei d’amnistia?

En aquesta enquesta han votat 145 persones.