Després de confirmar a l’abril que es consolidava la prova pilot per pacificar el carrer Major de Sentfores-La Guixa, en els últims mesos “s’ha fet un treball amb tècnics i veïns” per acordar com havia de ser el projecte definitiu de les obres, explica la regidora d’Urbanisme de Vic, Fabiana Palmero. El resultat d’aquest procés es va presentar la setmana passada al centre cívic del nucli de població “i l’acollida va ser bona”. En aquest sentit, Palmero apunta que els dubtes i preocupacions en aquesta sessió “es van centrar en com es faran les obres”.
Pel que fa a la reforma del carrer Major, l’objectiu és consolidar amb obra el que ara està marcat de forma provisional. Això comportarà com a conseqüència fer més visible “l’ampliació de les voreres a tot el tram” i que gairebé en tota la llargada de la via sigui de plataforma única, donant una imatge més de carrer que de carretera. També s’hi inclouran elements separadors, entre ells arbres en els punts on sigui possible.
Segons Palmero, la idea de la Diputació és començar les obres el gener del 2024, “ja que les tramitacions prèvies són llargues”. La durada de la reforma serà d’uns nou mesos.