En conversa amb EL 9 NOU sobre la línia de tren de Puigcerdà, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va admetre des de Vallter, on havia anat a presentar el futur parc natural de les capçaleres del Ter i del Freser, que “veig molt difícil poder aplicar la integració tarifària abans de la T-Mobilitat”, la targeta que concentrarà els diferents tipus de bonificacions per als usuaris i que s’ha de posar en marxa, de moment sense una data més concreta, al llarg de 2015.
Aquesta és una de les principals reivindicacions del col·lectiu Perquè no ens Fotin el Tren des de la seva creació, al gener de 2013, i que han fet seva els ajuntaments de Torelló i Manlleu.
Santi Vila, tot i reconèixer la discriminació tarifària que representa deixar de pertànyer a la zona integrada, no creu que aquesta situació es pugui compensar ni a curt ni a mig termini “si abans no es precipita un acord amb el Ministeri d’Hisenda de Madrid” respecte al traspàs de fons que ho hauria de fer possible.
De fet, la intervenció pendent a la xarxa de Rodalies és un dels temes, dins del capítol d’infraestructures, que el 30 de juliol passat el president de la Generalitat, Artur Mas, va plantejar a Madrid en la reunió amb Mariano Rajoy, dins del llistat de demandes de la Generalitat.
El conseller Vila diu que, paral·lelament, amb el Ministeri de Foment “estem a punt de tancar un pla de millora de les estacions” per al conjunt de la xarxa de Rodalies. En relació al servei, fixa com a horitzó de futur, un cop implantada la T-Mobilitat, que l’àmbit metropolità s’estengui a la província, però no més enllà.
Això hi incorporaria les comarques d’Osona i el Berguedà, en les seves respectives línies, però no el Ripollès. “Em diuen, en canvi, que el servei d’autobusos que estem oferint com a reforç està funcionant i els usuaris n’estan contents”, apunta el conseller.
En l’últim ple de l’Ajuntament de Torelló, l’alcalde, Santi Vivet (CiU), va informar que tenia demanada una reunió amb Santi Vila per conèixer de primera mà com evolucionen les gestions respecte a la línia de Puigcerdà. La trobada, ja tramitada, podria tenir lloc al setembre.
Es dóna la circumstància que aquest mes de juliol la Generalitat ha obert un expedient informatiu de Renfe per les deficiències en el servei del conjunt de la xarxa de Rodalies. El Departament de Santi Vila li ha demanat un informe detallat amb el balanç d’incidències entre els mesos de gener i juny, a qui s’han d’atribuir i com se n’ha informat els usuaris. Segons Santi Vila, “el govern serà molt exigent” amb Renfe. No es descarta que l’expedient acabi amb sanció.
{{ comment.text }}