També s’hi intensificarà el control policial. El Govern, amb tot, descarta les obres com a causant dels últims accidents importants a la carretera.
Nota de Premsa de la Generalitat
El Govern pren mesures per millorar la seguretat de l’Eix Transversal mentre durin les obres
La Direcció General de Carreteres (DGC) juntament amb Mossos d’Esquadra, el Servei Català de Trànsit (SCT) i Cedinsa han acordat implementar diferents actuacions a l’Eix Transversal amb l’objectiu de millorar-ne la seguretat viària mentre durin les obres.
Les últimes anàlisis comparatives del trànsit viari en aquest eix determinen que el nivell d’accidentalitat des de l’inici de les obres de desdoblament no ha augmentat i no existeix una relació directa entre els accidents i els treballs que s’hi executen.
Tot i això, però, el Govern treballa per continuar millorant les condicions de fluïdesa i seguretat d’aquesta via, especialment concorreguda.
Tenint en compte la complexitat de les actuals obres de desdoblament de l’Eix Transversal, el Govern treballa especialment per mantenir l’esforç de millora contínua de la seguretat viària en aquesta carretera. Precisament, això es traduirà properament en un seguit d’actuacions que es posaran en marxa:
– Creació d’una comissió estable de seguiment de la seguretat viària: integrat per la DGC, Mossos, el SCT i Cedinsa per tal d’impulsar i avaluar de manera contínua mesures de millora de la seguretat viària en aquesta carretera.
– Millora de l’abalisament i senyalització d’obres minimitzant-ne les restriccions puntuals de velocitat.
– Campanyes específiques de control policial per la detecció d’incompliments de la normativa en trams en obres.
– Prohibició dels avançaments de camions en tots els trams de carrils lents existents.
– Senyalització específica d’informació als usuaris de llarg recorregut de l’existència d’obres en tot l’Eix Transversal.
D’altra banda, les últimes anàlisis d’accidentalitat a l’Eix Transversal indiquen que des de l’inici de les obres de desdoblament, el nivell d’accidents registrat a la via, en relació al volum general de trànsit que suporta, no és elevat. A més, les distraccions i incompliments de la normativa han estat les causes principals dels darrers accidents ocorreguts i no s’ha observat un vincle directe amb els treballs que es duen a terme.
{{ comment.text }}