Tot i els dèficits de la infraestructura de via única, la línia de tren R3 va experimentar durant l’any passat un creixement per sobre de la mitjana de la xarxa de Rodalies de Barcelona. En concret, va guanyar un 1,8% de viatgers i va arribar als 6.426.900 al conjunt de la línia, entre l’Hospitalet i Puigcerdà.
L’augment es dona malgrat que l’R3 continua pendent del projecte de desdoblament entre trams, un entre Balenyà i Vic i els altres dos al Vallès Oriental: entre Parets i Granollers-Canovelles i entre les Framqueses i la Garriga.
Des del col·lectiu Perquè no ens fotin el tren veuen amb bons ulls les dades “que demostren que el tren, malgrat la poca fiabilitat, és molt utilitzat.” El grup apunta que el número d’usuaris també es podria incrementar si l’aposta per fer de Torelló l’estació de referència de la Garrotxa prospera. Això faria augmentar el número d’usuaris a partir de Vic i ajudaria, diu, que es compleixin les reclamacions perquè afectaria a més gent.
Ara estan treballant en la redacció d’una moció per avançar en aquest aspecte.
{{ comment.text }}