Això sí, tal com ja comunicava el conseller Santi Vila als alcaldes d’Osona i el Ripollès amb els que es va reunir la setmana passada, el desdoblament no es farà complet, sinó que s’iniciarà per trams.
Pastor i Vila també van acordar dilluns que Foment destinarà 306 milions d’euros en dos anys per fer totes les actuacions urgents a Rodalies que ha demanat la Generalitat. En total, es preveuen una trentena d’accions que tenen per objectiu millorar la seguretat i la viabilitat del servei.
Des d’Osona es valora com a bona notícia aquesta inversió urgent, tot i que s’està a l’espera de saber quines de les actuacions incidiran, directament, a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà.
Està previst que avui, a les 12 del migdia, al Departament de Territori i Sostenibilitat, el director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores, presenti públicament el pla de millores acordades amb Foment.