El rector de la UVIC, Jordi Montaña, i el director de l’ACN, Saül Gordillo, van signar dijous un acord de col·laboració que permetrà als redactors de la delegació de l’ACN a comarques centrals aprofitar les instal·lacions de la UVIC i acollir estudiants de la Facultat d’Empresa i Comunicació per fer pràctiques formatives en periodisme multimèdia.
A banda, la UVIC utilitzarà la producció informativa multimèdia de l’ACN en els seus plans educatius. Montaña va destacar que aquest acord arriba en un “moment especialment important per a la nostra universitat i per als nostres alumnes perquè l’ACN ens podrà trametre el seu coneixement” i va deixar la porta oberta a ampliar les fórmules de col·laboració.
Per la seva banda, Gordillo va comentar que l’Agència aprofitarà les instal·lacions capdavanteres de la UVIC perquè “els redactors de l’ACN fan teletreball i els és molt útil tenir punts de suport al territori, a part de les seus a Barcelona i a Girona”.
Durant els últims anys l’ACN ha fet un esforç per establir acords amb les principals universitats de tot el país perquè “hem volgut ser molt sensibles a la sinèrgia entre el món acadèmic i l’empresa per afavorir que els estudiants de Comunicació tinguessin totes les facilitats per fer pràctiques a l’empresa pública i coneguessin el nostre model”, va declarar Gordillo.
Aquest curs l’ACN ha iniciat el Postgrau en Producció Multimèdia UOC-ACN i també està treballant amb les universitats UAB, UIC, UdL, UPF i URL.