Amb l’acord es preveuen destinar 165 milions d’euros a la xarxa de Rodalies de Catalunya i com a punt central es destaca el desplegament de les xarxes urbanes de Rodalies a Girona, Tarragona i Lleida. Ara bé, contràriament al que s’havia avançat en el transcurs de les negociacions, l’acord no preveu res per a la línia Barcelona-Vic-Puigcerdà, més enllà de la remodelació de l’interiorisme dels trens i la incorporació d’unitats reformades com ja s’ha començat a fer. El portaveu de Renfe Espavila’t, Màrius Valls, considera que l’acord és una vergonya, en declaracions a EL 9 NOU.
Des del departament de Territori i Sostenibiliat insisteixen que s’ha arribat, bàsicament, a un acord en la millora global de servei, i no en inversions, ampliant també el nombre de trens i freqüències allà on sigui possible. Des del departament també asseguren que la ministra, Ana Pastor, va recollir el requeriment del conseller, Santi Vila, perquè el govern central tiri endavant els estudis informatius per al desdoblament del tram Montcada-Vic, juntament amb altres dues inversions per a la xarxa de Rodalies de Barcelona que es consideren prioritàries: el túnel de Montcada, que és un cul d’ampolla per a la demanda creixent de trànsit ferroviari, i la millora de la línia R1 a Arenys de Mar. No hi ha, però, cap compromís ni de dates ni d’imports.
D’altra banda, l’acord, que està calendaritzat fins al 2015, també estableix que l’Estat espanyol haurà aportat a la Generalitat, entre 2012 i 2015, un total de 460 milions d’euros per cobrir el dèficit d’explotació del conjunt de la xarxa de Rodalies, el que no queda cobert per la venda de bitllets, de la qual Renfe es mantindrà com a operador fins d’aquí a dos anys. Les aportacions van des dels 106 milions consignats per al 2012 fins als 119,9 de 2015.