El Jutjat Contenciós número 2 de Barcelona ha condemnat l’Ajuntament de l’Esquirol a indemnitzar Maria Victòria Colom, secretària entre els anys 1999 i 2006, per haver-li fet mobbing durant anys.
Actualment, Colom, després d’ocupar funcions similars fora de la comarca i estar en comissió de serveis al Consell Comarcal, és la secretària de l’Ajuntament de Manlleu. La sentència dóna per bones la pràctica totalitat de les 55 causes de mobbing que Colom va incloure en la seva demanda. El tribunal arriba a aquesta conclusió després d’escoltar testimonis aportats tant per Colom com per l’Ajuntament.
Una de les professionals que va tractar Colom de les greus seqüeles de salut que va patir arran del comportament dels seus superiors qualifica el cas de “mobbing de llibre, apte per escriure un llibre”. La sentència és molt dura respecte a la quarantena de comportaments qualificats de ‘mobbing’ que queden provats. N’hi ha alguns de més genèrics, com donar-li feines que no eren pròpies de la secretària i donar les seves a un càrrec de confiança, rebaixar-li el sou per sota de la resta de personal d’administració, en algun cas, pagant-li menys que una auxiliar administrativa, o bé no convidant-la a reunions on es tractaven temes dels quals després ella havia d’informar en funció del seu càrrec.
N’hi ha d’altres, però, de més rebuscats. Com un que la sentència esmenta en diverses ocasions, que és que li van posar el despatx a les golfes de l’ajuntament. A l’últim ple es va donar compte de la sentència. La part final destinada a les intervencions del públic va ser especialment dura amb retrets de la família Colom a l’exalcalde Pep Mas.