QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’Ajuntament de Manlleu revisarà la zona blava d’aparcament

Ho farà quan s’hagi resolt la concessió del servei, ja que ara l’empresa que la gestiona es troba en concurs de creditors.

El 9 Nou
31/10/2013

L’alcalde va explicar aquesta setmana al ple municipal que cal revisar la zona blava, implantada l’any 2011, perquè hi ha parts en què hi aparquen pocs vehicles, i també demandes d’aplicar-la a llocs on ara no s’ha de pagar.

L’equip de govern de Manlleu, però, considera que per introduir canvis a la zona blava cal esperar a veure com es resol la concessió del servei, ja que l’empresa que la tenia inicialment, Hormipresa, està en concurs de creditors.

També durant la sessió plenària, l’alcalde de Manlleu, Pere Prat, va donar compte de l’estat d’execució del pressupost de la corporació. Els números estan equilibrats, però en el capítol 2, el de permisos d’obres, en què hi havia una previsió d’ingressos de 147.500 euros, la xifra és de 2.400 euros negatius. Una situació que s’explica per la devolució de permisos que s’havien sol·licitat l’any passat d’obres que no tiraran endavant.

Segons l’alcalde, el capítol 5, el d’interessos bancaris, que està per sobre del que s’havia pressupostat, ha de contribuir a equilibrar la situació.

Nota de premsa de l’Ajuntament de Manlleu sobre el ple de dimarts

Ple ordinari d’octubre 29/10/2013

Es fa un minut de silenci per a l’última víctima de violència de gènere.

RESOLUCIONS DE GOVERN:

S’aprova per unanimitat:

· Modificació de l’Ordenança fiscal núm. 4 reguladora de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana que afecta al termini de presentació de les sol·licituds dels beneficis fiscals regulats en aquesta norma, que s’amplia i de 6 mesos es passa a 4 anys.

· Modificació de l’Ordenança fiscal núm. 29 reguladora de les taxes per la prestació del servei de gestió de residus municipals de cara a l’exercici 2014,que afecta al benefici fiscal previst en aquesta norma i consisteix en que d’ara endavant, enlloc de preveure una exempció de la taxa en els casos previstos atenent als ingressos dels subjectes passius, es regula una quota reduïda de la taxa, bonificada al 90%, aplicant, igualment, els mateixos criteris de càlcul d’ingressos.

Calendari fiscal exercici 2014

Impost sobre vehicles de tracció mecànica
Del 03/02/2014 al 03/04/2014
Impost béns immobles urbans /1 fracció
Del 04/04/2014 al 04/06/2014
Impost béns immobles urbans /2 fracció
Del 05/09/2014 al 05/11/2014
Impost sobre activitats econòmiques
Del 05/09/2014 al 05/11/2014
Impost sobre béns immobles rústics
Del 05/09/2014 al 05/11/2014
Taxa per recollida d’escombraries
Del 04/04/2014 al 04/06/2014
Taxa per entrada de vehicles-guals
Del 05/09/2014 al 05/11/2014

· Canvi d’horari de la Comissió Informativa de Territori i Promoció de la Ciutat. Es modifica l’horari de convocatòria de la Comissió informativa de Territori i Promoció de la Ciutat, a partir del mes de novembre l’horari normal de convocatòria serà els dimarts de la setmana anterior a la celebració del Ple a ¾ de 8 del vespre.

· L’alcalde dóna compte al Ple trimestralment de l’estat d’execució del pressupost. Any 2013 (a 30 setembre)

PROPOSTES I MOCIONS:

· S’aprova per unanimitat l’adhesió de l’Ajuntament de Manlleu a la Declaració universal sobre els arxius.

Declaració Universal sobre els Arxius

“Els Arxius registren decisions, accions i memòria. Constitueixen un patrimoni únic i insubstituïble que es transmet de generació en generació. Els documents són gestionats des del seu origen amb la finalitat de preservar-ne el valor i el significat. Són fonts fiables d’informació que garanteixen la seguretat i la transparència de les actuacions administratives de les organitzacions. Els arxius juguen un paper essencial en el desenvolupament de la societat i contribueixen a la constitució i salvaguarda de la memòria individual i col·lectiva. L’accés lliure als arxius enriqueix el nostre coneixement de la societat, promou la democràcia, protegeix els drets de la ciutadania i millora la qualitat de vida. Per això, nosaltres reconeixem:

– el caràcter únic dels arxius com a testimoni i reflex de l’evolució de les societats;
– el caràcter essencial dels arxius per a garantir una gestió eficaç, responsable i transparent, per a protegir els drets de la ciutadania, per a l’establiment de la memòria individual i col·lectiva, per a la comprensió del passat, de la documentació del present i l’orientació d’actuacions futures;
– la diversitat dels arxius permet deixar constància del conjunt d’activitats de la humanitat;
– la multiplicitat de suports en els quals han estat creats els documents, ja sigui en paper, l’electrònic, l’audiovisual i d’altres de qualsevol naturalesa;
– el paper dels arxivers els quals, com a professionals qualificats, amb formació inicial i continuada, serveixen a la societat en la mesura que garanteixen el procés de creació de documents, els seleccionen i els conserven per al seu ús;
– la responsabilitat de tots –ciutadans, administradors i càrrecs públics, propietaris i custodis d’arxius públics i privats, i arxivers i altres professionals del camp de la informació- en la gestió dels arxius.

Per tant, hem decidit treballar conjuntament per tal que:

– S’adoptin i es reforcin polítiques i lleis apropiades en matèria d’arxius;
– la gestió dels arxius sigui valorada i exercida plenament en el si de tots els organismes, públics o privats, els quals generen i fan servir els documents en el transcurs de les seves activitats;
– es dotin els arxius amb els recursos adequats que n’assegurin la correcta administració, amb previsió de contractació de professionals degudament formats;
– els arxius siguin gestionats i preservats en les condicions que assegurin la seva autenticitat, la seva fiabilitat, la seva integritat i el seu ús;
– els arxius siguin accessibles a tothom, però respectant les lleis pertinents i els drets de les persones, dels creadors, dels propietaris i dels usuaris;
– els arxius siguin utilitzats per a promoure l’exercici responsable de la ciutadania”

INFORMACIÓ DE LES REGIDORIES

Serveis Territorials, Habitatge i Esports: Pep Mas felicita al GEM i al Club Ciclista Manlleuenc per l’organització de la Bicicims i la Marxa BTT respectivament. Destaca també que el proper diumenge dia 10 de novembre tindrà lloc la 22a edició de la cursa córrer x córrer del Club Olímpic Manlleu.

A nivell d’urbanisme el regidor destaca actuacions iniciades o que s’iniciaran aquesta setmana, les millores en la pavimentació de diferents carrers (durada d0un mes aproximadament) i pavimentació zona de les Hortes amb passeig del Ter.

El regidor demana també que consti en acta que la passada setmana es va jubilar Lluís Sañas, a qui felicita i agraeix els anys de dedicació a l’ajuntament.

Alcaldia: Pere Prat explica que el proper dijous dia 31 d’octubre es reuniran els representants dels municipis d’Osona nord i Ripollès que reclamen un servei de qualitat i integrat a rodalies Renfe amb el conseller Santi Vila, per tractar, sense renunciar a la demanda de doble via fins a Ripoll, el tema de la tarifa integrada i la millora de serveis a les estacions. Una vegada hagi tingut lloc aquesta trobada s’informarà al col·lectiu “perquè no ens fotin el tren” de les gestions i l’estat actual de la situació. Pere Prat mantindrà després una reunió amb Santi Vila per tractar temes estrictament de Manlleu com són aspectes relacionats amb l’esclafit, competències de l’ACA en les lleres del riu Ter i els torrents de Manlleu, millores dels accessos a la població i millora de la senyalització de Manlleu a les carreteres principals.

L’alcalde felicita a 2 empreses manlleuenques que han estat distingides per la Cambra de Comerç de Barcelona per la seva trajectòria centenària, el Forn Sant Roc, 125 anys, i Rifà Subministraments Industrials, 100 anys.

Cultura, Educació, joventut i mitjans de comunicació: Àlex Garrido destaca a nivell d’educació l’inici de la nova activitat de l’escola bressol Els Colors, l’espai Colors. Comenta també que en el marc del Pla Educatiu d’Entorn s’ha iniciat d’una banda l’estudi assistit amb 23 persones voluntàries i d’altra banda ha finalitzat el programa d’acompanyament de les auxiliars de P3.

A nivell de cultura el regidor Àlex Garrido felicita als organitzadors del Festival de Curtmetratges per la quantitat i qualitat dels curts presentats. Destaca també el treball que s’està fent en l’estudi del fons arqueològic municipal. D’aquest tema la regidora Mercè Puntí destaca que han vist ja les primeres propostes de web i que esperen poder presentar els resultats de l’estudi i el portal web a principis de febrer.

Àlex Garrido comenta també que a finals de novembre elter.net estrenarà disseny.

Medi ambient: La regidora Maica Bassas comenta que s’han rebut 50 sol·licituds per les 48 parcel·les d’horts de Can Sanglas i el Dolcet. El proper dia 7 de novembre a les 11 del matí tindrà lloc al Museu del Ter el sorteig públic de parcel·les.

S’ha iniciat la campanya de recollida d’oli a les escoles. S’ha signat un conveni amb “l’associació de l’oli al biodièsel” per la participació de 6 escoles de Manlleu en el projecte Educo, que vol sensibilitzar en el reciclatge de l’oli i recollir oli a les escoles. La recollida i el posterior reciclatge es fa amb persones amb risc d’exclusió.

Seguretat Ciutadana i Serveis Socials: Carme Trillas comenta que el proper dissabte dia 2 de novembre el Sarró, Manlleu Aliments Solidaris organitza un concert solidari de Gospel a la Parròquia de Sant Pau.

Pagesia: Josep Masnou agraeix al regidor Josep M. Freixa les aportacions i participació al Consell de la Pagesia en resposta a la voluntat manifestada de millorar l’àmbit de la pagesia i escoltar totes les parts implicades.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 490 persones.