QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’Ajuntament de Roda de Ter externalitza el servei d’aigua

El ple de Roda va aprovar les bases del concurs per externalitzar el servei de subministrament d’aigua potable al poble. La contractació serà per a 15 anys, que es podran prorrogar fins a dues vegades per cinc anys més.


El 9 Nou
26/03/2013

El punt va ser aprovat per una àmplia majoria d’ERC, CiU i PxC, mentre que IPR-PSC es va abstenir. L’alcalde, Jordi Serra (ERC), va insistir que es dóna la concessió del servei a una empresa, “però tenim molt clar que continuarà sent un servei municipal”. Va afirmar que el plec de condicions assegura el control públic del servei, amb una comissió de seguiment que s’hauria de reunir com a mínim un cop per trimestre. El plec també inclou, segons Serra, l’exigència de millores. Així mateix, s’espera poder-hi guanyar econòmicament.

Serra va reconèixer que havien estudiat altres fórmules, com la gestió directa des de l’Ajuntament –actualment tenien arrendat el servei a Sorea–, però que “hem tingut dubtes” sobre la capacitat i les condicions tècniques de gestió per part d’un municipi de 6.000 habitants d’un servei complex com és el de l’aigua.

Albert Serra (IPR-PSC) va lamentar que el preu de sortida que es fixa no permeti eixugar el deute actual del servei. Jordi Serra li va contestar que la llei no els permet fixar el cànon inicial, i que esperen eixugar-lo, si poden, en un any.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 423 persones.