El projecte del nou alberg municipal a l’edifici de l’antiga escola Pirineu, al carrer Coll i Bardolet, camina amb pas ferm. La idea del consistori és que abans d’acabar el mandat hagin començat les obres i estiguin “avançades”, segons l’alcaldessa, Dolors Costa (JxCampdevànol). En principi, si tot va bé, l’equipament començaria a funcionar d’aquí a un parell d’anys. L’objectiu és que doni resposta a la demanda turística del poble, que “cada any va en augment” i “ara el turisme s’està desestacionalitzant”. Els gorgs del Torrent de la Cabana, la connexió de les vies verdes per anar en bicicleta del Pirineu a la Costa Brava o el futur bike park destaquen entre els reclams.
L’edifici està tancat des de l’abril del 2019, però estructuralment es troba en “bon estat”, apuntava dimecres l’arquitecte del projecte, Josep Nel·lo.
L’alberg, de 747 metres quadrats entre les dues plantes, tindrà capacitat per a 50 persones i s’hi accedirà pel lateral. A la part sud de la planta baixa s’hi ubicaran les zones comunes, mentre que a l’altra banda hi haurà els serveis. L’estructura serà la mateixa per a la primera planta, ja que les habitacions estan previstes a la cara sud i els banys i les dutxes, a la nord. L’edifici serà sostenible i tindrà un cost energètic “de gairebé zero”, que se centrarà a solucionar les exigències tèrmiques i acústiques. A la façana se li aplicarà una pell d’uns deu centímetres de gruix d’aïllament, amb acabat de fusta i planxa lacada. Entre altres millores, a la part de darrere s’hi projecta un taller i un garatge de bicicletes.
L’altra part important de la intervenció és l’antic pati de l’escola, que fa més de 2.000 metres quadrats i es convertirà en una plaça pública. La idea és aterrar el mur que l’envolta perquè s’hi pugui accedir des del carrer Coll i Bardolet i eliminar l’elevació de davant de la façana principal perquè el paviment quedi tot al mateix nivell. Al mig hi haurà espais verds i dues pèrgoles.
El projecte encara no té cost definit, però es vol optar a una subvenció dels fons Next Generation. El servei s’haurà d’externalitzar a través d’un concurs públic, però Costa diu que no es descarta que se’n pugui fer càrrec la Xarxa jove d’albergs de Catalunya.