EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’art per gestionar les emocions

L’escola Santa Caterina de Vic participa al projecte “Sentx100”, que vol, a través de pràctiques artístiques, treballar en el benestar dels infants per ajudar-los a assolir l’èxit escolar

Els alumnes de 4t de Primària de l’escola Santa Caterina de Siena, asseguts a terra, comenten a Judit Puigdomènech, Ju, que dirigia l’activitat, quin dia de la setmana els agrada més: a uns el dimarts perquè fan plàstica o a d’altres perquè van a la piscina o mengen pizza per sopar. Servia per trencar el gel per a la següent activitat, en què es passaven una pilota dient el nom, o la posterior, en què caminant per l’espai havien de seguir unes pautes en funció del número que deia. És la segona sessió que fan en el marc de la segona edició del projecte “Sentx100”, que vol treballar les emocions dels alumnes de Primària a través de diferents expressions artístiques. L’any passat ja es va fer a l’escola La Sínia de Vic, sobretot a través de la pintura, i ara, com en el cas dels alumnes de 4t de l’escola Santa Caterina, s’hi afegeixen altres disciplines com la dansa, el teatre o la música, i la col·laboració de diversos artistes, com Ju, Guillem Roma o David Conill, que en farà un documental.

Salvador Simó, coordinador del projecte i investigador de la UVic-UCC, parlava, divendres a la tarda, en la presentació de la iniciativa al centre, de l’escola Santa Caterina com un centre innovador, “que entén que hem de garantir el benestar emocional dels nens i nenes, que està lligat a l’èxit escolar”. De fet, la directora, Vinyet Estalella, explicava que el lema del centre és “Emociona’t i aprèn” i de seguida van tenir clara la participació al projecte, ja que els dona “un plus” al treball en aquest sentit que han fet fins ara amb “les cartes i el quadern de les emocions” amb què identifiquen com se senten. “El projecte connecta amb la manera de fer i de ser de l’escola”, afegia Estalella. Amb aquestes activitats els alumnes “se senten creadors i s’expressen de forma molt sincera”. Altres cursos també han començat a treballar. Per exemple a primer i a tercer ho fan a partir de les pintures expressionistes i el quadre El crit d’Eduard Munch. Un alumne, deia, es preguntava si ell mateix havia fet el dibuix inspirat en aquesta pintura: “No sabia que ho portava a dins”, deia la directora. A 2n utilitzen la mateixa forma artística que a quart i al cicle superior “han de comprendre que ells mateixos són artistes a través d’estratègies d’art urbà”, explicava Simó.
Simó valorava que els alumnes que hi van participar l’any passat “han tingut uns instruments que abans no tenien” per “aprendre a cuidar-se i a tenir cura dels seus companys”.

El regidor d’Ensenyament de Vic, Àlvar Solà, remarcava que “el més important són els alumnes” i que aquest projecte “busca el seu benestar”. En total se n’hauran beneficiat 500 alumnes, entre l’escola Santa Caterina i La Sínia. En el futur es vol ampliar a altres centres.

LA PREGUNTA

Està d’acord que Brussel·les plantegi camps fora de la Unió Europea per deportar migrants?

En aquesta enquesta han votat 254 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't