QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’Audiència ordena reobrir la investigació de les amenaces contra la CUP de Montesquiu

El jutjat de Vic ha reprès la investigació de les amenaces denunciades per la portaveu de la CUP de Montesquiu, Liliana Vilanova, contra la seva família i la seva formació.


El 9 Nou
09/02/2015

Ho ha fet després que ho ordenés l’Audiència de Barcelona, ja que en un primer moment el jutjat de Vic havia arxivat el cas davant el que considerava impossibilitat de poder saber l’autoria de les amenaces. De moment, el jutjat de Vic ja ha pres declaració a tres persones presumptament implicades en les amenaces denunciades per la CUP, i també ha ordenat la pràctica d’una prova caligràfica.

Els fets més greus van ser el maig de 2013, quan van deixar uns excrements humans a la porta de la casa de Vilanova. Ho acompanyaven d’uns textos manuscrits on també feien referència als fills menors de la regidora i a la seva parella. De fet, en la resolució de l’Audiència s’alerta precisament de “la necessitat de prestar especial atenció i protecció a aquestes menors d’aquestes i futures malifetes”. La resolució, molt dura amb el jutjat de Vic, afegeix que “la gravetat potencial d’aquests actes contrasta vivament amb el nul esforç investigador desenvolupat fins al moment per la instructora”. També parla de “deixada de funcions” per part del jutjat de Vic.

L’Audiència ja apunta la possibilitat de poder qualificar els fets com a coaccions, injúries, calúmnies o vexacions injustes, però també alguns dels delictes inclosos a l’article 510 del Codi Penal contra l’exercici de les llibertats públiques, en ser el destinatari de les amenaces i coaccions una formació política i la seva portaveu a Montesquiu.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 500 persones.