QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’equip de govern de Ripoll aprova el pressupost en solitari

Els comptes incrementen les partides d’acció social per intentar pal·liar els efectes de la pandèmia

L’Ajuntament de Ripoll va aprovar en el darrer ple municipal de l’any un pressupost de gairebé 13 milions d’euros de cara al 2021. Aquesta xifra suposa un increment del 6,38% respecte a l’exercici actual. El regidor de Serveis Econòmics, Josep Maria Creixans, va explicar que els números s’han elaborat buscant un equilibri entre la voluntat de mantenir impostos, taxes i preus públics congelats per no incrementar la pressió fiscal als vilatans, i alhora donar cobertura a les necessitats socials, la prestació de serveis, el manteniment de barris i considerar les partides pressupostàries acordades en els plens.

La influència de la pandèmia sobre el pressupost es visualitza amb un increment del 20,45% de les partides d’acció social respecte a les de 2020, amb 985.200 euros que es destinaran a la reactivació econòmica i ajuts socials. També s’ha incidit en l’augment de la partida per captació i rehabilitació de pisos de lloguer social, amb un 50% d’augment, i s’ha inclòs una partida d’inversions de 115.000 euros pels pressupostos participatius. També pugen els recursos en economia i ocupació, que augmenten un 11,91%, fins a arribar als 703.700 euros. En aquest àmbit es destina una partida de 209.600 euros a la contractació de tretze persones per realitzar programes de dinamització comercial i turística, rehabilitació d’habitatges, neteja d’espais públics, manteniment d’equipaments i de l’entorn i d’agents cívics.

Pel que fa a la cultura i coneixement, les partides disminueixen un 14%. L’explicació d’aquesta rebaixa és la reducció de la partida pressupostària de festes populars. En canvi es manté el programa de Cultura 2021 i s’incrementen els diners destinats a la Comissió de la Memòria Històrica.
Les inversions de 2021 experimenten també un augment fins a situar-se en 1.316.800 euros, un 46,29% més que aquest any, amb accions sostenibles, adquisició i convenis per utilitzar vehicles elèctrics o canvi d’enllumenat per sistemes eficients a les escoles. En aquest capítol destaca el cost del canvi de gespa artificial del camp de futbol, 306.400 euros. Aquesta és la xifra més alta juntament amb la millora d’infraestructures formatives, partida a la qual es destinen 226.100 euros.

Creixans preveu finançar les inversions amb la concertació d’un préstec d’1.123.000 euros, la qual cosa implicarà incrementar el deute municipal en 636.500 euros. Pel que fa a les despeses municipals, la partida més gran, superior a 4 milions, correspon a la retribució del personal que treballa per a l’Ajuntament. L’empresa municipal d’aigües Somasrsa, per la seva banda, tindrà un pressupost de 830.234 euros, gairebé 70.000 més que aquest 2020. La Fundació Guifré comptarà amb 1,9 milions, 64.000 per sota de l’actual, i el Consorci de Benestar Social, amb una xifra lleugerament superior a 2 milions.

L’equip de govern de Junts per Ripoll va votar en solitari a favor d’uns pressupostos que només van tenir el vot en contra de la regidora no adscrita Sílvia Orriols. ERC, PSC i Alternativa per Ripoll-CUP es van abstenir sobretot pel fet de no s’hagin acabat executant propostes que han presentat i aprovat per plenari.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 171 persones.