Durant el 2012 les han utilitzat 535.000 persones, mentre que el 2011 hi va haver 611.000 usuaris. Això ha fet que l’Ajuntament es qüestionés la seva despesa i que hagi decidit reduir la freqüència de dues de les línies. Són la 4 i la 5 que uneixen Vic amb Calldetenes i Gurb i que passaran de tenir un bus cada mitja hora a tenir-lo cada hora. D’aquesta manera, l’ajuntament vigatà s’estalviarà un 15% de l’aportació econòmica al servei, mentre que Calldetenes i Gurb la reduiran en un 40%.
La mesura es va aprovar en el ple municipal d’aquest dilluns juntament amb un augment de les tarifes que correspon a l’increment de l’IVA i l’IPC. Ara la T10 costarà 9 euros i la T10 Social 8,20. El bitllet menys afectat és el senzill que només absorbirà l’IVA i que valdrà 1.75. Les modificacions van comptar amb el vot favorable de l’equip de govern, format per CiU i Esquerra Republicana, i del PSC i la Plataforma per Catalunya. Solidaritat es va abstenir i la CUP i ICV hi van votar en contra reclamant una tarifació social.
L’aportació econòmica de l’Ajuntament al transport urbà és de 537.000 euros. La resta de línies de la ciutat no veuen alterades la freqüència de pas d’autobusos.
{{ comment.text }}