Les obres van començar a mitjans d’abril, i tot i que no hi ha data concreta per a la seva finalització des de Carreteres de l’Estat es confia que estiguin enllestides d’aquí a dos mesos com a molt tard.
El responsable de Carreteres, Jorge Verdú, ha explicat que les obres van al ritme previst i que la setmana que ve s’hauran de col·locar unes bigues de ferro de grans dimensions per sota de la carretera per assegurar-ne l’estabilitat. Això farà que s’hagin de produir talls totals de la circulació en horari nocturn durant la nit de dilluns a dimarts, amb la previsió que se’n facin altres dies que es concretaran més endavant.
Les alternatives que tindran els usuaris d’aquesta carretera mentre duri el tall nocturn són la carretera de Vallfogona (N-260) i la carretera de Santigosa (GI-521). En el cas que es vulgui anar a la Vall de Camprodon fins a Barcelona o fins a Vic, es poden evitar les obres de l’esvoranc passant pels túnels de Collabós (N-260) i els túnels de Bracons (C-37). De moment, el tall del trànsit només afectarà a la nit, i durant el dia es continuarà donant pas alternatiu.
Les obres de l’esvoranc de la carretera de Sant Joan no han provocat massa queixes, però durant el pont de Segona Pasqua sí que hi va haver problemes. Segons va explicar el responsable de Carreteres de l’Estat, Jorge Verdú, hi va haver un error en la sincronització dels semàfors que regulen el pas alternatiu, i que intentaran donar una resposta més ràpida si hi torna a haver un error d’aquest tipus. Durant aquests dies el temps d’espera a la cua va superar la mitja hora, i la cua de cotxes va arribar a tenir uns dos quilòmetres, ja que els vehicles estaven parats a l’alçada del polígon Els Pintors.