Allà, actualment és professora universitària, i entre altres responsabilitats ha dirigit les escoles públiques del districte tercer de Manhattan i ha exercit d’inspectora de programes bilingües a Massachussets, durant set anys. Ahir es reunia a Vic amb representants de les escoles de la ciutat, la Universitat, l’Ajuntament i la Generalitat per contribuir en la millora del model educatiu de ciutat. En les dues hores de reunió Salavert va fonamentar l’èxit educatiu sobre tres pilars: l’aula, els lideratges i l’organització.
Per ella és molt important obrir les aules i compartir experiències. L’exercici ja el va aplicar quan exercia d’inspectora. Salvant les distàncies, a les escoles de Nova York s’han hagut de gestionar conflictes derivats de la immigració. Salavert és convincent a l’hora de respondre si, només amb dues hores de reunió, ha pogut concloure si a Vic es va pel bon camí.
La trobada amb Roser Salavert forma part del treball iniciat l’any passat pel grup d’experts en temes educatius de la ciutat, coordinat per Màrius Martínez.
Nota de premsa de l’Ajuntament de Vic
Roser Salavert: “l’èxit educatiu es troba a l’aula”
Direccions dels centres educatius de la ciutat, representants del serveis educatius de la Generalitat de Catalunya, representants de la UVic i tècnics d’educació de l’Ajuntament van compartir ahir una trobada amb la doctora Roser Salavert, directora general de les escoles públiques del districte escolar 3 de Nova York
Ahir a la tarda va tenir lloc una taula de treball entre professionals de l’àmbit escolar de la ciutat de Vic amb Roser Salavert, doctora i directora general de les escoles públiques del districte escolar 3 de Nova York. Aquesta trobada neix a partir de les conclusions i reflexions que han arribat el grup d’experts, creat l’any passat, i que en part demanaven la possibilitat de conèixer altres experiències escolars, tal i com va afirmar l’alcaldessa accidental i regidora d’Educació, Anna Erra. D’aquesta manera, una vegada més es vol continuar amb el treball engegat des de fa temps en el camp educatiu i “avançar tots junts –escoles i administració- en el projecte educatiu de ciutat”, va afegir Erra.
La visita de Roser Salavert a Vic es deu a unes converses iniciades per la mateixa alcaldessa accidental i regidora d’Educació, Anna Erra, amb la voluntat de conèixer i compartir altres models educatius que puguin donar suport als centres educatius per atendre la diversitat a les aules.
Per la seva banda, la doctora Roser Salavert va fer un resum del que havia donat de sí la jornada de treball. En aquest sentit, Salavert va afirmar que existeixen tres conceptes que ajuden a posar els fonaments perquè existeixi l’èxit escolar: per una banda va posar èmfasi en que “el nucli és a l’aula, l’èxit escolar va lligat directament al que succeeix a l’aula”. D’altra banda, també es va posar damunt la taula el paper del lideratge, finalment el tercer concepte es regeix en la necessitat de crear estructures de treball idònies. Tots tres conceptes tenen un clar objectiu: millorar l’educació per a tothom.
De la primera trobada amb la Doctora Roser Salavert se’n deriva una proposta de continuïtat i de treball d’assessorament amb les escoles de la ciutat.