L’escola Rocaprevera de Torelló ha iniciat un projecte destinat a les famílies dels alumnes amb la voluntat de “compartir eines i estratègies educatives dels docents i reforçar els llaços de la comunitat educativa”, segons Jaume Caelles, director pedagògic. El projecte, anomenat “Escola en família, escola de mares i pares”, pretén estrènyer “el vincle de les famílies amb el centre educatiu”.
La setmana passada ja es va fer una primera sessió per a les famílies de la llar d’infants, Educació Infantil i Primària que va girar al voltant dels jocs de taula i el seu ús educatiu, una metodologia que fa temps que implanten a l’escola. Així, van explicar a les mares i pares les competències que es desenvolupen jugant-hi: “L’ús dels jocs a l’aula facilita que a través d’una activitat lúdica els alumnes treballen diferents competències del currículum”, apunta el cap d’estudis de Primària i Infantil, Sergi Pla.
En la primera trobada –de les sessions se’n fan càrrec els mateixos docents de l’escola– hi van participar una trentena de pares i mares i la voluntat és que properament també es facin sessions adreçades a les famílies d’ESO amb tallers que “s’adaptin a les necessitats d’aquesta etapa educativa i al món de l’adolescència”, apunta la cap d’estudis d’ESO, Fina Ferrés. Segons Jordi Casals, director econòmic, per ara “no té un format permanent” i per començar es posen com a objectiu fer una trobada per trimestre per tractar aspectes “que puguin interessar a les famílies que després puguin treballar a casa”. Posava com a exemple el dels jocs, que “és claríssim i més amb les dates que venen” de vacances de Nadal.
Des de l’AMPA del centre valoren molt positivament aquest nou projecte. Segons la presidenta, Ester Hinojo, “les famílies som els titulars de l’escola i és molt important per nosaltres establir espais de relació i treball conjunt amb els docents”. Segons Casals, el de l’escola Rocaprevera és un dels pocs casos en què l’AMPA n’és la responsable, ja que “formar part de l’escola ja et fa titular del centre i és qui pren les decisions estratègiques”.
També afegeixen que els participants valoren saber com es treballa a l’aula per poder-ho fer en la mateixa línia a casa seva. Els propers tallers giraran al voltant de la lectura, el càlcul, la criança o l’ús de les tecnologies a l’aula.