Després de més de 10 anys ubicats en mòduls prefabricats, aquest dilluns es va publicar la licitació de les obres de l’edifici definitiu de l’institut de Gurb per part del Departament d’Infraestructures de la Generalitat. Això vol dir, segons preveu l’alcalde, Josep Casassas (UpG-AM), que la construcció hauria de començar abans de l’estiu. La durada prevista de les intervencions és de 16 mesos, per la qual cosa la previsió és que els alumnes puguin estrenar les aules a l’inici del curs 2023-24.
El nou equipament tindrà un cost de 5,6 milions d’euros, que assumirà totalment la Generalitat, i d’altra banda el consistori es farà càrrec de la construcció del vial d’accés per un import de 300.150 euros, una part dels quals finançarà a través d’un ajut de la Diputació de Barcelona. El futur centre tindrà capacitat per encabir tres línies d’ESO i s’ubicarà al carrer de l’Olivera, al costat dels barracons actuals. Casassas assegura que el nou institut “és molt necessari” i recorda que “arriba molt tard, el compromís per fer-lo realitat es remunta a un acord del govern del 2017”.
L’alcalde explica que “les condicions en què estan ara són molt dolentes: als barracons fa fred” i el departament “hi fa poc manteniment perquè en breu deixaran de funcionar”. Actualment el centre està infradotat d’aules, explica el director, Francesc Giménez. Amb el nou edifici guanyaran espais per a la mateixa quantitat d’alumnes, que aquest curs en són 351 i 34 professors. “Quan tinguem el nou edifici podrem fer més coses i guanyarem en confort”, assegura el director, que remarca que malgrat les condicions del centre “no ens hem queixat mai, dels problemes en fem oportunitats”, de manera que “a base de creativitat, il·lusió i fer les coses bé hem tirat endavant un bon projecte educatiu que dona bons resultats i és referent” en l’àmbit català. De fet, a banda dels alumnes de Gurb i els municipis que no tenen ESO i el tenen assignat –Sant Bartomeu, Santa Eulàlia i Muntanyola–, reben estudiants d’altres llocs.
El nou edifici, del qual ja tenen les imatges virtuals, els permetrà no haver de convertir aules en tallers i laboratoris i tenir espais que ara els manquen com menjador, aula de música o un gimnàs, a banda d’aules per poder desdoblar grups.
{{ comment.text }}