EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’oportuna nadala d’El Ripollès Existeix sobre l’estat de la línia R3

A partir de l’1 de gener, l’estació de Ribes es quedarà sense personal de venda de bitllets

El col·lectiu El Ripollès Existeix ha editat una nadala coincidint amb la celebració del centenari de l’arribada del tren a Ribes per denunciar el servei de l’R3. A la Nadala hi apareixen els gegants de Ribes, en Manelic i la Núria, i es pregunten si caldrà esperar 100 anys més per tenir un tren europeu. La difusió de la Nadala coincideix amb què a partir de l’1 de gener l’estació de Renfe es quedarà sense personal de venda de bitllets. Això ha creat malestar a l’Ajuntament, que va rebre la comunicació per mail, i que recorden que l’estació de l’R3 es troba al costat de la del Cremallera que puja fins a Núria i que per tant és una estació amb una gran afluència de visitants durant tot l’any.

Imatge de l’estació de Ribes, que no tindrà personal a partir de l’1 de gener

Des de Renfe afirmen que Adif, que és qui fins ara s’encarregava de la venda de bitllets, “han pres la decisió de forma unilateral” i han buscat una forma “per pal·liar aquesta decisió” que és posar la màquina, i afegeixen que “la gent que sigui més gran o que tingui problemes per comprar el bitllet a la màquina ho podrà fer a l’interior del tren” amb els revisors. Per contra, des d’Adif asseguren que “no és una decisió unilateral” i recorden que el 2017 es va arribar a un acord entre Renfe i Adif a través del qual era Renfe que passava a encarregar-se de la venda de bitllets. Malgrat l’acord, a l’estació de Ribes, diuen des d’Adif, ells van continuar destinant personal que tenia altres tasques com “vetllar per la seguretat i el trànsit ferroviari” a vendre bitllets i que ara no poden assumir aquestes tasques.

Des del col·lectiu Perquè no ens fotin el tren, Montse Ayats insisteix que “anar deixant les estacions és una pèrdua més del mal servei” de la línia, perquè “una estació amb personal i un bar és la millor manera perquè estigui activa” i no es deteriori. Ayats lamenta les dificultats que hi ha “quan vas a picar la porta perquè es passen les culpes uns als altres” i que “sembla que hi siguin perquè la gent no utilitzi el tren”. Pel que fa a l’automatització, diu Ayats, “no es fa bé” perquè “no tothom sap fer funcionar la màquina”.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't