QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Manlleu aprova el nou cartipàs després del trencament del pacte de govern

Els vuit regidors de Junts assumirant totes les carpetes que tenien els quatre regidors del PSC

L’Ajuntament de Manlleu ja té nou cartipàs després que Junts trenqués el pacte de govern a finals de març. Les carpetes que assumien els quatre regidors del PSC les passaran a assumir els vuit regidors de Junts. La primera tinent d’alcalde Lluïsa Bautista explica que “hi haurà un estalvi pel que fa a sous i dedicacions”. També ha dit que “hem intentat que sigui una transició pacífica i que afecti el menys possible al dia a dia”.

Així doncs, Urbanisme i Habitatge ho assumirà, a partir d’ara, Josep Madrid, que també està al capdavant de Transició Energètica i Pagesia. Medi Ambient i Salut Pública ho assumirà Montse Riu, que també treballarà per l’Agenda 2030. Núria Roura que fins ara només tenia les carpetes d’Hisenda i Govern Obert, suma les de Serveis Socials i Igualtat. Per la seva banda, Cultura ho assumirà Pere Puig, que també ostenta Educació i Promoció de la Llengua. I Montse Costa tindrà les carpetes d’Esports, Joventut, Festes i Participació. Mentrestant Lluïsa Bautista continuarà al capdavant de Seguretat i Recursos Humans i com a primera tinenta d’alcalde. I David Bosch de Desenvolupament Econòmic i Ocupació.

Tot plegat s’ha aprovat amb els vots a favor de Junts i Esquerra, l’abstenció de la CUP i els vots en contra del PSC, Ara Gent de Manlleu-Pacte Local i Aliança Catalana.

El cupaire Lleonard Sánchez afirma tenir dubtes sobre que “els vuit regidors puguin fer tota la feina” mentre que el socialista Andrés Garcia creu que “Manlleu patirà una frenada amb la inèrcia positiva que havíem aconseguit plegats”. L’alcalde Arnau Rovira espera “arribar a acords amb els diferents grups de l’oposició”.

El nou context també ha comportat augmentar el percentatge de dedicació a alguns dels regidors, una nova atribució de despatxos i un moviment de cadires a la sala de plens.

LA PREGUNTA

Està d’acord amb la posició del govern espanyol sobre la guerra a l’Iran?

En aquesta enquesta han votat 363 persones.