La nova Oficina d’Atenció Ciutadana de Manlleu, l’OAC, ha passat de tenir 3 treballadors a 9 que s’han format per atendre els ciutadans en els diferents àmbits del consistori. El fet de centralitzar tota l’atenció en aquest punt ha de permetre estalviar temps als veïns i evitar-los desplaçaments innecessaris pels diferents departaments o edificis municipals. La nova oficina també amplia horaris d’atenció presencial en tres dies a la tarda, els dimarts, dimecres i dijous, a banda dels matins.
Aquesta oficina era una de les propostes electorals del nou equip de govern amb l’objectiu de reforçar la cultura de servei a la ciutadania amb un nou model d’atenció integral que vol ser més àgil, còmode, segur i eficient i que pot ser presencial a l’OAC, electrònic o telefònic. Per això, i amb l’objectiu de continuar millorant aquest model fins al 31 de gener els ciutadans poden valorar la nova OAC a través de la pàgina web municipal.
L’ajuntament de Manlleu és pioner en l’aposta cap a la implantació de l’eadministració. Va començar el 2009 amb un gestor documental i des d’aleshores s’ha convertit en un referent per molts ajuntaments de Catalunya que s’informen sobre aquest model.
Durant el 2016, l’ajuntament de Manlleu ha augmentat els tràmits en línia un 600% i les notificacions electròniques un 900% i també s’han fet el 95% de les factures de forma electrònica. D’altra banda, el consistori s’ha fet entitat de registre de l’Idcat i l’Idcat mòbil i ofereix gratuïtament a la ciutadania la possibilitat de disposar d’un identificador digital per tramitar electrònicament amb qualsevol administració pública de l’estat espanyol.
{{ comment.text }}