L’any 2008, un dels exercicis de més febre compradora perquè l’any anterior havia tocat una petita part del premi de la grossa a Vic només dos anys després de la pluja de 510 milions del primer premi, la xifra de vendes es va enfilar fins a 8,3 milions.
L’any passat, en canvi, es va situar en 5,3 milions. És a dir, en cinc anys hi ha hagut un descens del 36%.
És evident que la conjunció de la crisi econòmica, la presència de la Grossa de Cap d’Any i la fiscalitat –als premis que superen els 2.500 euros ara se’ls aplica una retenció del 20%– han jugat en contra d’un sorteig que tot i això es manté com el més popular.
A Ripoll, en canvi, la situació és diferent. L’any 2012 s’hi va vendre un quart premi que va deixar 35,8 milions a la comarca. Aquest efecte es va traduir en un increment de vendes l’any passat (es va passar d’1,5 milions a 1,7) a Ripoll i, quan es tanquin les dades de vendes d’aquest any, és fàcil que torni a créixer perquè també ho ha fet la consignació (la xifra de loteria que es posa a la venda).
{{ comment.text }}