QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Més de 6.000 signatures per exigir mesures a Manlleu

La plataforma que les he recollit es va reunir dilluns amb l’Ajuntament

Representants de la Plataforma per la Seguretat i el Civisme de Manlleu es van reunir dilluns a l’Ajuntament amb regidors de l’equip de govern i el PSC i la CUP. La trobada arribava després de la concentració que a principis de mes va aplegar centenars de persones a la plaça Fra Bernadí. Des de llavors, el manifest de la plataforma, que es queixa dels robatoris en botigues i habitatges, d’ocupacions il·legals i de vandalisme, ha recollit més de 6.000 adhesions. Ramon Soldevila, del col·lectiu ciutadà, explica que ara han traslladat les seves propostes al consistori, “mesures que potser ni estan ben escrites ni són jurídicament correctes, però que surten de la reflexió de molta gent. A partir d’aquí, són els que hi entenen els que han de fer el que calgui”. L’alcalde, Àlex Garrido (ERC-JfM), també valora positivament la trobada. Segons diu, s’ha convidat la plataforma a formar part de la junta local de seguretat i a partir d’ara continuaran en converses.

Tant els uns com els altres coincideixen a remarcar que els últims dies hi ha hagut una reducció dels fets delictius. S’ha incrementat el patrullatge dels Mossos d’Esquadra, amb la creació d’una unitat dedicada al seguiment de persones reincidents, i tres dels integrants del grup que cometia la major part dels delictes han entrat a presó. Aquesta setmana s’han produït noves detencions. En la reunió de dilluns també es va explicar que cinc agents de la Policia Local s’han incorporat al cos després d’acabar la formació, i que s’ha de posar en marxa un dispositiu ja previst d’abans amb dos agents cívics, tres educadors de carrer i un dinamitzador de l’espai públic.


Pel que fa a la demanda d’una comissaria dels Mossos a Manlleu, petició que comparteixen Ajuntament i ciutadania, l’equip de govern l’ha traslladat a la conselleria d’Interior, però segons Garrido des de la Generalitat es posposa la decisió fins que s’hagi acabat de redefinir el nou model policial.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 127 persones.